Dømmende og lite empatisk

Har hatt Marthe som fastlege i snart 6 år. I starten opplevde jeg henne som en grei fastlege fordi hun var effektiv og stilte ikke mange spørsmål og ga meg det jeg spurte om. I senere tid har jeg gått til legen for å prøve å utrede kronisk smerte, og ble møtt med veldig lite empati. Tok en blodprøve, og da den var negativ, tok hun ikke noe som helst initiativ til å lete videre etter andre årsaker. Etter mitt inntrykk så er problemet det samme som med resten av det norske offentlige helsevesen. De har for lite ressurser til å faktisk legge tid i pasientene sine så det endre opp med å raskest mulig finne en løsning for å bruke minst mulig ressurser. Det er veldig synd at det skal være sånn, og det gjør det vanskelig å finne løsninger på mer komplekse problemer. Dersom legen du er ute etter er en som kan gi deg kjapt svar og en enkel løsning så er Marthe legen for deg. Men dersom du ønsker en lege som bruker tid på deg som pasient og at du skal ha det bra, lytter til deg og har som mål å finne en løsning så du har det bra, ville jeg ikke anbefalt Marthe.
Legekontoret har generelt lang ventetid og du burde beregne å sitte på venterommet i 30-45 minutter fra tidspunktet timen din starter. Men sykepleierne i labben og resepsjonen er hyggelige.