Overfladisk, avvisende, lavt kunnskapsnivå

Etter Angen som familielege i mange år og da han gikk av med pensjon, ble vi overført til Monica. Angen var helt unik og fantastisk. Jeg merket straks en negativ forskjell på første besøkene for meg og barna hos Monica .. men tenkte jeg kunne bli bedre kjent og få bedre pasient- lege forhold med henne etterhvert. Hun ble bare mer og mer overfladisk, avvisende og skyvet plagene/ problemene. Og det var nok på siste besøket etter at jeg hadde booket for min datter dobbel time på Helsenorge og ventet i noen dager og ventet i over 40 min til å komme inn. Min datter har slitet med 2 problemer lenge- den ene helt fra fødselen av og som eskalerte og den andre slitet hun med i over 1,5 år og vi ble bare sendt hjem etter legebesøk. Jeg ville bare at dattera skulle henvises videre og få riktig behandling. Monica startet møtet med å fortelle at jeg ikke kunne booke dobbel time da det ikke var lov fra kommunen til tross at det fikk jeg til via nettet. Hun fortsatt med at hun ikke hadde tid til oss nå da hun var på etterskudd og var sen for viktig møte. Vi var nesten sparket ut fra kontoret og så vidt fikk vi mulighet til å si hvorfor vi var der. Hun gjentatt bare at hun ikke hadde tid og aldri foreslå tidspunkt da hun ville ha tid for oss. Hun gjentok minst 3 ganger at jeg måtte klage til kommunen da kommunen ville forsto og gjøre noe med at hun ikke hadde tid for pasientene sine. Dette er helt sjokkerende måte å imøtekomme pasienter! Det virket at Monika ikke forstod at hun var på jobb for min datter som pasient og hun skulle gi hjelp og ikke forvente at jeg skulle jobbe for fastlegen og hjelpe. Så til slutt fikk jeg en regning for besøket i posten :-)
Det er klart at det er forskjell mellom mennesker og leger, men det er vanskelig til å fatte at jeg gikk fra den beste til den verste fastlege. Denne behandlingen Monica ga oss den dagen er kritikkverdt og elendig.
Jeg og barna byttet selvsagt fastlege da ingen av oss regner med å ha fastlege.
Når det gjelder legesenteret er det kun arrogante og uhøflige damer som virker plaget av at du hadde ringt. Derfor booket jeg time på nettet siste gang.
Hvis en trenger en fastlege bare for å ha den på en liste og det er aldri behov for besøk, anbefaler jeg Monica!