Fantastisk lege

Kunne sikkert skrevet en hel bok om hva Carl Asbjørn har betydd for meg og hvor fantastisk lege han er! Men skal holde meg kort. Jeg har en lang og kompleks sykehus historie, tidligere har jeg opplevd at leger har tatt mine fysiske og psykiske problemer lite på alvor, og at det har vært slike 5- minutter legetimer og så rett ut. For meg var det et vendepunkt å starte hos Carl Asbjørn, han tok mine problemer svært på alvor, var raus, empatisk og tok seg god tid. Han hjalp meg også for innleggelser når det var nødvendig og purret på leger når ting tok for lang tid.Carl Asbjørn er en av de sjeldne, og en fast lege når Norge trenger og flere leger skulle absolutt vært som han! Jeg vil heller vente ekstra tid på legen og å vite at han tar seg god tid til pasienten som var før og god til til meg når det trengs som mest. Det er det som betyr noe. Ang anklager at han er for raus med pilleskrinet så gjør han nøye vurderinger siden han kjenner pasienten godt. Om det er mistanke om opiatavhendighet setter han inn andre tiltaker. Men for mange som lever med utholdelige smerter, kan det være avgjørende å ha tilgang på lindring i samråd med fastlegen, så lenge det gjøres på en forsvarlig måte. Og med en nedtrappingsplan. Vurderinger jeg opplever at Carl Asbjørn tar svært alvorlig.