Ekstrem Uprofesjonell

Har vært til flere forskjellige leger og legekontorer opp gjennom årene, men aldri opplevd noe så uprofesjonelt og likegyldig. Man skulle gjerne tro at leger, er folk som utdanner seg for å hjelpe andre. Folk som har en lidenskap for å helbrede lidelser. Men nei. Noe av det første han velger å si da vi kommer inn til timen, er at enkelte har en urealistisk oppfatning om at leger kan fikse mange ting på en gang. Altså, han antar at vi hadde mer enn en ting å snakke om, og på forhånd, ville nekte oss dette. Vi hadde kun et par ting å snakke om, og ville gjerne også henvises til en spesialist, men det var det ikke sjans for, da han nektet å snakke om noe som helst annet, enn en problemstilling. Timen varte ikke lengre enn 10 minutter, og det eneste vi gjorde var å svare på et par spørsmål han hadde og vi ble henvist til en labb for blodprøve.

Ventetid til en time, var omtrent en måned, og han insisterte på at vi måtte be om en ny time, for hvert problem vi ville snakke om. Altså, en måneds ventetid for hvert minste helseproblem.

Det er vanskelig å finne ord for å beskrive hvordan dette oppleves. Det er rett og slett vanskelig å tro at en lege. Ja, en lege, nekter å ta opp mer enn en problemstilling til en legetime, der vi ikke en gang får mulighet til å forklare det. Slike leger, gir leger i Norge et dårlig navn.