God lege, MEN...

Dag Olav har jeg opplevd som en god lege. Han lytter til det jeg sier, og finner gode og konkrete løsninger. Det er flott med en lege som "er på ballen" og gjør grep uten å måtte komme frem og tilbake til legekontoret. Hos Dag blir du sett.
Men, kontoret er helt katastrofe. Det er umulig å komme til på telefonen i den korte tiden de har åpen telefonlinjen. Meldinger sendt på Helsenorge.no blir aldri besvart, og når man kommer til skranken så blir man ignorert så lenge sekretærene skulle synes det er passende. Ikke så mye som et nikk eller blikk.
Jeg har også opplevd at resepter ikke blir sendt til apotek selv om det ble sagt at den var klar.
Det verste er uansett at det er umulig å komme til i telefonen, man kan undres hvordan man i det hele tatt skal få bestilt time/få oppfølging når telefonen konsekvent overses.
I ett tilfelle gikk jeg fra nr 9 i køen, til nr 1 (40 min), og når det var min tur så ble det lagt på. Da kjørte jeg til kontoret mens jeg holdt linjen på mobilen, og der satt de - helt ledige, ingen i telefonen. Det ble stille og de rødmet når jeg sa ifra om hva som var tilfelle og at de bør respektere folk sin tid . Det sier vel sitt.