Nedlatende

I løpet av årene jeg har hatt Marit Rønne som fastlege har jeg opplevd mye av det samme som de andre her. Og jeg tror kanskje hun er hyggeligere til eldre mennesker?

Jeg husker min første time hos Marit, da var jeg 17 år, og jeg hadde gledet meg masse til å endelig få en kvinnelig fastlege, jeg hadde hatt henne som fastlege i 2 år da, men aldri møtt henne, for de få gangene jeg var til legen var hun sykmeldt eller på permisjon? men det jeg ble møtt av når jeg kom inn på legekontoret var ikke akkurat hyggelig, jeg følte meg i veien, og at jeg irriterte henne. Hun var så nedlatende og hørte ikke på noe av det jeg spurte om, hvis jeg skulle spørre om noe ekstra, måtte jeg bestille en egen time til det, og legeerklering på at jeg var borte fra skolen fikk jeg bare så vidt, ennå så syk jeg var. Hele timen var over på 2 minutter og når jeg spurte om å få giro i posten sa hun at en legetime var akkurat det samme som en frisørtime, og at jeg måtte betale akkurat der å da, det var bare flaks at pappa var med og satt ut i gangen, for jeg hadde ikke noe penger. og jeg skjønner ikke hvordan hun kan forvente det av en 17 åring. Når jeg gikk ut av legekontoret begynte jeg å gråte når jeg sto i heisen med pappa. jeg har aldri opplevd noe så nedlatende av en person som skal være fastlege.

synes hun bør bli bedre på å forstå kundene sine, og faktisk oppføre seg som en særiøs og god lege og som om hun snakker til et medmenneske, hver gang jeg har vært der har jeg følt meg så mindreverdig.. vet ikke hva jeg gjør galt?..