Uinteressert og arrogant

Han var den første fastlegen jeg benyttet siden jeg fikk diagnosen Diabetes2 i 2007. Til å begynne med virket han grei og kompetent og fremla en behandlingsplan og diverse målsetninger. Alle som kjenner til denne sykdommen er nok enige i at det ikke er så enkelt å nå alle mål og grenseverdier og holde seg innfor disse. Å holde kontroll på blodsukkeret er en daglig kamp og tar mange år og lang erfaring å bli god på. det virket som om Nordstrand "ga meg opp" etter en tid og bare foreskrev nye resepter og ny time om 3 måneder uten å jobbe med å nå målsetningene. Jeg ble listefyll rett og slett. En gang var jeg så uheldig å ymte frempå om jeg hadde noen sjanse til å få fornyet mitt førerkort for større kjøretøy, da trodde jeg han skulle revne av raseri. Han kjeftet masse, kastet telefonen fra seg og kauket om at vi ikke hadde tid til dette på denne konsultasjonen og at jeg måtte ha ny time for undersøkelse, dessuten kunne jeg visst bare glemme å få fornyet førerkortet med min tilstand. Etter dette byttet jeg til et annet legekontor som til overmål ligger mye nærmere både hjem og arbeid. Dessuten har "Din Doktor" håpløst lite parkeringsplasser.