Anbefales ikke

Jeg opplever Gorski på samme måte som mange andre her. Vi er en familie på 4 som har nøyaktig den samme opplevelsen.

Jeg tror egentlig han er kjempedyktig, men han tar seg ikke tilstrekkelig tid til pasienten. Starten på et legebesøk hos Gorski starter negativt. 30 - 45 min å vente er helt uhørt! Jeg skulle likt å vite hvor lang tid han setter av til hver pasient. Det er ihvertfall ikke mer enn 5 min.

Også jeg har opplevd at jeg ikke kan ta opp 2 problemer. Da må jeg bestille ny time! Helt uakseptabelt!

Han stiller diagnosen altfor fort. Jeg er ikke en mann av veldig mange ord, men jeg rekker aldri å fortelle ferdig om symptomer o.s.v. før diagnosen er stilt og resepten skrives ut. En annen på disse sidene har beskrevet dette veldig treffende: "prøve og feile"-metoden. Jeg er hjertens enig!

Gorski er ikke lett tilgjengelig. Det går stort sett greit å komme gjennom til kontoret, men jeg forventer å bli møtt på en mye hyggeligere måte. Skranken er forøvrig altfor tett innpå venterommet (som ofte er overfylt!). Dersom du må fortelle hva som feiler deg der, høres det av alle som sitter på venterommet. Glassveggen skaper en "kald" og unødvengig distanse til meg som pasient og kunde.

Positive opplevelser med Gorski er at han - uten at jeg visst noe om det - ba om PSA-verdiene de gangene jeg var der og det ble tatt blodprøve. Det viste seg at det var grunn til nærmere sjekk og jeg ble henvist til urolog. Intet galt, men om noe hadde vært galt, hadde det i det minste blitt oppdaget på et tidlig tidspunkt.

Han er flink til å henvise til spesialist der han er usikker.

Min konklusjon er likevel at jeg vurderer å bytte fastlege.