Like respektløs som mange andre fastleger!

Jeg er en stor tilhenger av saklige argumenter og det å bli møtt med respekt og en fordomsfri holdning. Jeg opplever ikke å bli tatt på alvor, tvert imot synes jeg både tonen og argumentene denne legen bruker er svært nedlatende, usaklige og respektløse. Jeg føler ikke at han VIL lytte til, eller forstå mine problemer, men jeg opplever at legen nedverdiger meg og snakker til meg med en fornerdrende tone og arrogant holdning. Han har snakket nedsettende om sine helsesekretær-kollegaer, og påstått at jeg ikke kunne få levere noe så enkelt som en urinprøve uten å risikere at dårlig utstyr og/eller slurv av personalet ville resultere i at prøven blir forurenset av andre prøver, få feil prøvesvar og alvorlige konsekvenser utover dette. Jeg mener at denne behandlingen er helt uakseptabel, en skal kunne levere en urinprøve på hvilket som helst legekontor uten å måtte bekymre seg for at prøven kan bli forurenset! Han sammenlignet det å ta urinprøve med å "legge seg under kniven på unn", at det etter hans mening er like risikofyllt...(?!) Videre er jeg sjokkert over at en lege kan opptre så uproffesjonellt og direkte smålig. Jeg synes han burdte la fordommene og arrogansen ligge igjen hjemme! Det hører ikke til noen steder!