Effektiv, dyktig og hyggelig

Jeg var hos Sekgopa da han vikarierte for min fastlege ved Cort Piil Helsesenter for noen år tilbake. Satt igjen med et meget godt inntrykk. Han var meget hyggelig, var enig i min vurdering av en mindre problemstilling og utførte raskt og greit et mindre kirurgisk inngrep på stedet (det var her snakk om fjerning av en godartet, men litt mistenkelig føflekk). Jeg har mange ganger erfart at norske leger vegrer seg for å finne frem utstyret sitt og utføre liknende amåting selv på kontoret, og heller ønsker å skyve ansvaret over på spesialister med de økte kostnader og tidsbruk det medfører. Setter stor pris på leger som isteden tar affære, får ting gjort og stoler på sin egen kunnskap.

Pasienter har selvfølgelig svært forskjellige behov og grunner for å komme til lege. For pasienter som har en klar medisinsk problemstilling eller et lite inngrep de vil ha utført, og som har respekt for sin egen og andres tidsbruk og setter pris på faglig dyktighet og effektiv bruk av tiden, vil jeg på bakgrunn av mitt ene besøk hos ham tro at denne legen er et svært bra valg.