Virkerlig mer tilgjengelig med timebestilling over SMS?

Jeg byttet fastlege for en god stund siden, og skulle være registrert i Stig Otto Rygh sin liste for en god stund siden. Jeg benytter meg at den snedige muligheten til å bestille time over SMS, og skriver inn alt jeg skal og hva jeg vil ha time for. (det står på nettsiden deres at det koster deg 6kr per mottatte SMS). For hver sms du sender får du en automatisk hvor det står at henvendelsen din er registrert - så tar det litt tid før du får svar fra selve legekontoret. Mitt første svar var at de ikke hadde ledig den uken jeg ba om (kunne de ikke bare funnet neste ledige og spurt om det passet?) Jeg svarte da om jeg kunne få time uken etter da? Svaret da var at de ikke visste hvem jeg var (!!!?). Jeg sendte enda en melding og skrev at jeg skulle ha vært registrert i noen uker nå ifølge NAV og HELFO sin nettside. Så fikk jeg enda en sms med spørsmål om mitt fulle fødselsnr og adresse. Sendte så dette - og det er nå mange timer siden - og har enda ikke hørt noe om ledige timer fremover. Det som provoserer meg her er hvor tungvindt og kostbart det skulle bli å benytte seg av bestilling over SMS - som de reklamerer for at er der for å være så mye mer tilgjengelig og enkelt. Alt i alt - kostet det med over 60 kr (!!) å få den endelig timen på sms. Det er sjokkerende. Skulle ikke være nødvendig med 14 (!!!) sms frem og tilbake for å få en enkel sjekk hos den nye legen din.