Bra lege, dårlig legesenter

Jeg har vært tre ganger til denne legen, etter å ha byttet fra en annen. Jeg føler meg alltid velkommen hos legen, hun lytter til meg og spør relevante spørsmål, og kommer med bra vurderinger, både der jeg har antydet det selv, og der jeg har trodd det har vært noe annet.

Det jeg derimot sterkt misliker er legesenteret hun jobber på. Først, et venterom med 20 andre pasienter som venter samtidig, noe jeg ikke føler meg bekvem med, særlig når jeg selv er dårlig.
Dernest, skoposer, noe jeg føler er ubehagelig å ta av og på mens man balanserer på ett ben innenfor døra.

Det er også en betalingsautomat som bare tar kort, er det påskrevet, hvis ikke skrives ut regning (med gebyr, regner jeg med). Det er imot norsk lov å nekte å ta imot kontanter, se http://lovdata.no/lov/1985-05-24-28/§14 og nylig oppslag i Adresseavisen: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9627743.ece.

Det mest alvorlige, som gjør at jeg sterkt misliker dette legesenteret, er at luka for henvendelser er i inngangen til undersøkelsesrommene, så man får enten man vil eller ikke en høyst offentlig samtale med personalet, der flere personer står i nærheten/går forbi og hører enten man vil eller ikke hva personen i luka vil prate om. Det er bygget egne bur for private henvendelser, men disse brukes ikke i det hele tatt. Å ikke kunne få prate privat om hva man ønsker time for, gjør at jeg sterkt vurderer å bytte lege igjen.