Lyttende, men rotete

Erling er en flott mann. Han lytter til deg og dine behov og ønsker. Problemet er bare når du må sendes videre til andre instanser – da stopper det dessverre opp, noe jeg har sett gang på gang på gang på gang. Henvisninger ser ut til å ende opp i et eller annet sort hull, og konfliktsky som jeg er så ønsker jeg ikke akkurat kjefte på legen min heller.

Samtidig er dette den eneste legen jeg har hørt om som har delt ut sitt private mobilnummer "i tilfelle det er noe". Har aldri hatt bruk for deg selvfølgelig, og det får jeg sikkert ikke heller, men det tyder på høy tillit og gjør at jeg klamrer meg fast til denne mannen.

Skal for øvrig sies at den siste timen jeg hadde der, virket han ekstremt stresset, alle rommene var opptatt så endte med å ta konsultasjon på lunsjrommet, han fikk ikke notert i journalen og ikke halvparten av det han skulle teste for i blodprøve ble testet for, pluss at nok en henvisning ble borte. Jeg skal prøve med en ny time nå snart, men om tingenes tilstand er de samme må jeg vemodig lete etter en annen.

Bør også være oppmerksom på at han kommer til å gå av med pensjon om kort tid og at de fleste pasientene da vil bli henvist til hun andre som holder til der.