Ikke en god lege for meg

Fremstår for meg som lite kompetent lege om man har sykdom som ikke kan påvises entydig ved blodprøver, slik jeg fikk mens jeg var hennes pasient. Til tross for stadig forverring syntes hun å mene jeg ikke skulle bry henne, var noen ganger uhøflig og bagatelliserte alvorlige rapporterte plager. Mitt inntrykk var at hun rett og slett ikke ante hvordan hun skulle håndtere saken. Et par ganger fremkom noe jeg oppfattet som lite sympatiske tanker rundt 'psyke' pasienter (mitt uttrykk). Jeg har nå fått diagnose på alvorlig fysisk sykdom fra ny fastlege. Uhrenholt har ellers en del gode kvaliteter: våger å tenke etter, forklarer gjerne, er nøye med å ta prøver og er sikkert dyktig på mer objektiv diagnostikk. I rett lune er hun også god til å lytte og tar seg god tid. For meg ble det å være hennes pasient likevel en ganske så ubehagelig opplevelse. Mitt tilfelle var kanskje ikke helt enkelt, men en tidvis sur og likegyldig behandling av en pasient som rapporter en etterhvert meget sterk sykdomsopplevelse og stadig flere symptomer kan ikke unnskyldes.