God, men stresset

Hele familien går til Eilerås. Jeg opplever ham som en god person og en flink lege, men tidvis er han stresset. Han tar seg nødvendig tid hvis man kommer på formiddagen, men utover ettermiddagen er han ofte veldig stresset. Det virker som han tar i mot for mange pasienter i løpet av dagen.

Forkontoret er ikke hyggelig. Det første du møter er en luke med en legesekretær som ikke verdiger deg et blikk før hun er ferdig med det hun holder på med. Så står man der og venter, før den lille luken endelig skyves opp. Legesekretærene er generelt heller ikke hyggelige i første omgang, og bidrar ikke til at man føler seg komfortabel. De burde gjøre noe med den lukeløsningen, den føles som en dør de åpner aller nådigst, og så smeller i trynet på deg.

Å ringe dem er heller ikke hyggelig. Det er helt tydelig effektivitet som er viktigst her, og smilene er sjeldne, og kommer i hvert fall ikke uten at jeg sier noe hyggelig først.

Men som sagt, Eilerås er flink, men det at både han og de andre ansatte er så stresset alltid trekker ned. Jeg vil tro mer nervøse pasienter kan ha problemer dette.