En lege man bør være forsiktig med å bruke

Jeg valgte denne legen da hun på forhånd ble spurt om hun kunne ta ansvar for mine vanskelige diagnoser og ble forespeilet både immunsvikt og vanskelige smertetilstander. Hennes svar var at " Det er en fastleges plikt å sette seg inn i pasientens diagnoser", dermed var jeg beroliget. Noe jeg ikke burde ha vært dessverre. Etter å ha opplevd flere ganger at hun ikke lyttet når jeg snakket, ikke korrigerte feil etter å ha fått snakke med senter for sjeldne diagnoser, fikk jeg fortsatt ikke antibiotika når jeg trengte det. Dette er noe hun sjelden skriver ut til pasienter dessverre for de som trenger det.

Hun har også skrevet ting i henvisninger som er totalt unødvendig og til en belastning for pasienten, da opplysningene har vært uriktige. Når jeg fikk journalen min fantes det ingen opplysninger om hva vi har samtalet om på timene, kun hvilke A og B preparater hun har skrevet ut og ikke noe annet. Ble en smule sjokkert.

Mens man er inne hos henne får du følelsen av at hun ikke lytter til det du sier, mantraet er at medisiner er gift. Hun sitter hele tiden på pc'en og holder på med regnskapet sitt og etter 10-15 minutter reiser hun seg å åpner døren enten man er ferdig eller ikke. Man må også spørre hva konklusjonen på timen ble, om det skal endres noe som ikke fungerer ol.