Nja.

Å komme til ham med psykisk sykdom var et herk. Har slitt med angst og depresjoner i årevis, og da jeg for første gang skulle sykmeldes grunnet dette, spurte han meg hva som var verst - angsten eller depresjonen? Det var helt umulig å svare. Han insisterte dessuten på at jeg skulle gå på antidepressiva, og mente han ikke kunne sykmelde meg uten at jeg gikk på disse - selv om jeg hadde prøvd dem før og visste at de ikke hadde noen effekt på meg. Han insisterte også på at jeg skulle fortsette med et stemningsstabiliserende preparat da jeg ringte ham og fortalte at jeg hadde ekstrem panikkangst og opplevde svimmelhet jeg aldri hadde opplevd før jeg tok denne medisinen, og som forsvant da jeg likevel valgte å slutte på dem.

Han ville også friskmelde meg en gang fordi han og psykologen min hadde blitt enige om at jeg ikke var "trist nok", mest fordi jeg hadde vanskeligheter med å åpne meg emosjonelt under behandling.

Han virket ikke veldig forståelsesfull, og om du har psykiske lidelser kan jeg virkelig ikke anbefale ham. Nå er dette noen år siden, men han var dessverre den dårligste fastlegen jeg har hatt.

Nå skal det sies at jeg har vært ganske frisk fysisk, så jeg kom ikke ofte til ham med noe annet enn psykisk sykdom. Det kan godt hende han er kjempeflink på sånt, så om du ikke lider i sinnet, kan han sikkert være verdt et forsøk.