Utrolig rigid! Viktigere med timer (og penger) enn pasientbehandling

Opplever altså at for den minste ting, så skal det ordnes i form av en ny time.
Eksempel: Sende skjema til fylkeskommunen om taxi-transport grunnet ødelagt ankel - ny time! Selv om hun så pasienten dagen før og sendte ham til røntgen. Måtte i tillegg skaffe riktig skjema selv, for i følge sekretæren "har vi ikke flere sånne".
Eksempel 2: Røntgen viste ingen ting, men stort behov for MR. Ordnet dette selv (forsikring), men trengte henvisning fra legen. "Ny time"! Hvorfor, spurte jeg - dere vet jo hvor alvorlig det er. "Det er sånn vi gjør det her".
Eksempel 3: MR vist totalt avrevet leddbånd, og nå har det gått over 2 uker siden skaden. Seidelin fikk meldingen om dette i går, og ringte sønnen min.... (som altså ikke fikk med seg hvor alvorlig det var - jeg vet ikke engang om han fikk beskjed). Jeg ringte for å be om henvisning til ortoped. "NY time". (Tjene penger, tenker jeg vi sier...) Heldigvis har vi klart å snakke med ortopeder i Fredrikstad i løpet av dagen, og er på vei dit nå. Alle forstår at dette HASTER for best mulig resultat.
Eksempel 4: Prøver febrilsk å få sagt i fra til Seidelin at timen han måtte ta i morgen kan avlyses. Min sønn er fortsatt på skolen (og jeg husker ikke hans personnummer her jeg sitter på toget). Kommer ikke igjennom på tlf (self), - prøver å si ifra på nettet: Ingen mulighet. Da MÅ du være pasient med registrert fødselsnummer........ Gir opp. Får vel straffegebyr, tenker jeg.