Ikke fornøyd

Har hatt henne som fastlege i 2 år, men byttet nylig. Har en kronisk lidelse som jeg er operert for, men er ikke fornøyd med oppfølging fra dr. Møen. Får ikke resepter på medisiner jeg har fått beskjed fra kirurg om å bruke. Hun har også innrømmet at hun kan lite om min tilstand, men vil likevel ikke henvise meg til spesialist for oppfølging. Føler at hun bagatelliserer min tilstand, selv om den periodevis gjør det vanskelig for meg å fungere i jobben min og ellers.
Når hun er i godt humør er hun veldig imøtekommende og hyggelige, gjør grundige undersøkelser og er veldig hjelpsom.
Imidlertid har jeg erfart at når hun virker i dårlig humør så er hun lite hjelpsom, og da følger hun ikke opp slik hun skal. Har også opplevd å bli kjeftet på ved spørsmål om henvisning etc.
Virker å ha meget god kompetanse på en del områder, men er lite villig til å henvise videre på områder hun selv sier hun har liten kompetanse.

Pluss for at man ofte får time på dagen ved akutt sykdom. Minus at hun kun er der 3 dager i uken, så jeg har truffet andre leger ved legesenteret like ofte som jeg har truffet på dr. Møen.
Kort ventetid i telefonen, men stor forskjell på de som jobber på kontoret. Noen er veldig hyggelige, mens andre kan være lite imøtekommende. De gangene jeg har vært der har venterommet vært fullt, og det har vært en stund å vente hver gang.

Alt i alt er hun en dyktig lege på mange områder, men opplever mangelfull oppfølging og behandling på tilstander hun er usikker på.
På grunn av dette byttet jeg fastlege.