Nedlatende og lite høflig!

Jeg har tidligere hatt kreft i en føflekk og ble henvist videre til hudlege for å sjekke opp en føflekk. Når det kommer til det rent faglige gjorde hun dette, og som hudleger jeg har vært hos tidligere, hun sjekket også føflekker på resten av kroppen. Den delen var grei.

Men da jeg skulle ta av meg klærne og hun oppdaget at jeg hadde flere store tatoveringer, begynte hun å sukke høyt og riste på hodet og gi meg lange leksjoner om økning i hudkreft, hvor ille dette er, og fulgte opp med enda mer sukking over tatoveringene mine.
Jeg forklarte henne at de fleste av disse har jeg hatt lenge før jeg fikk kreft i føflekken, men det endret visst ikke stort. Og at jeg er svært nøye med å bruke solkrem, unngå å bli brent etc, noe min forrige hudlege var opptatt av og ga meg skryt for.

Hun anbefalte meg også å vurdere å fjerne en tatovering i stedet for å gjøre den ferdig, noe jeg i etterkant har lest mer om og som virkelig ikke er å anbefale da dette ødelegger pigmentene i huden, og gjør det enda vanskeligere å se endringer.

Hun klarte til og med og spørre meg om hvorfor jeg hadde tatt disse tatoveringene, om det var fordi "kjæresten min liker det?".

Jeg har aldri møt en lege som har vært så nedlatende og fullstendig manglet folkeskikk, det er siste gang jeg kommer til å benytte denne legen eller Volvat i det hele tatt.