OK lege men aldri tilstede

Linda er en god lytter og bestiller de nødvendige prøvene, dessverre er det helt umulig å få tak i henne. Har man kroniske lidelser er det viktig å få oppfølging fra samme lege, og dette er grunnen til at jeg til slutt bestemte meg for å bytte fastlege. Samtidig kom de en ny lege, Dr.Umer Sheikh, som jeg fikk snakket med et par ganger før jeg dro på ferie. Han har visst overtatt Lindas pasientliste, helt eller delvis, og han opptrer profesjonelt.Jeg har derfor bestemt meg for å gi legekontoret en sjanse, men det er mye som må forberedes: tilgjengelighet, mulighet for e-resept, ventesalen som ikke er noe annet enn en felleskorridor meg mye trafikk. Jeg mener også at ekspedisjon mangler profesjonalitet og effektivitet. Når man henvende seg dit på e-post fordi man ikke får svar på telefon, kan det ta opptil flere dager før man får svar. Det går med andre ord ikke an å være akutt syk. Så vil jeg gjerne ha meg frabedt å få svar med smileys når jeg henvender meg som pasient til ekspedisjonen.