Blandet følelser

Har hatt Thomas M Gundersen Jordan som fastlege i noen år, men er nødt til å finne en annen lege som er mer åpen for sine pasienter.

Legen Thomas M Gundersen Jordan virker som en dyktig og effektiv lege, men effektiviteten går, i følge meg, på bekostningen av selve pasienten. I legetimene får jeg ofte navn på diagnosen og korte og bestemte svar på mine spørsmål. Jeg føler ofte tidspress uansett om timen ble bestilt på fohånd eller om det er akutt drop-in. Blodprøvene blir som oftest tatt (kontordame er veldig hyggelig og hjelpsom), men legen tar sjeldent temperatur- eller blodtrykksjekk som jeg anser som svært normalt når jeg kommer til en legetime. Både som en ung kvinne og ikke minst en pasient vil jeg bli hørt og sett, men jeg blir ofte avbrudd når jeg prøver å fortelle noe jeg ser for meg som relevant. Dette oppleves som lite hyggelig for en pasient. Henvisninger til spesialister (for sykdommer eller infeksjoner som gjentar seg) blir ikke gitt samt forebyggningstips for å unngå samme sykdom/infeksjon. Hvis ikke fastlegen gjør det, hvem ellers kan?