Lite empatisk og småfrekk

Min opplevelse med Andvig var ikke spesielt hyggelig. Jeg er en jente på 16, som skulle inn til sjekk for gnissing nedentil. Jeg hadde aldri vært hos en gynekolog før, og var veldig nervøs før jeg kom inn. I starten spurte hun hva som egentlig var problemet, da hun ikke leste rapporten fra fastlegen. jeg forklarte og hun virket skeptisk, da hun mente at jeg gjorde det av kosmetiske årsaker. Da jeg skulle sette med i stolen braste jeg ut i gråt, da jeg ikke følte meg ivaretatt og ubekvemt. Hun så ikke en gang på meg da jeg gråt, og fortsatte undersøkelsen uten å vise empati. hun mente at hele problemet kom av stringtruser som er på vei av moten, noe som ikke er årsaken da jeg har problemet uansett. Fikk faktisk henvisning til a-hus for operasjon, men hun var veldig skeptisk og negativ.

Jeg spurte om min mor kunne komme inn etter undersøkelsen og høre hva legen hadde og si, i med at jeg bare er 16. Fikk som svar;
-må jeg fortelle det på nytt? Kan ikke du bare si det selv?.

Etter det fortalte jeg at jeg ikke følte det var til særlig stor hjelp, fikk som svar at jeg var uhøflig og frekk, og at jeg kunne komme meg ut.

Som en jente på 16, som er usikker og aldri har vært hos gynekolog tidligere. Må jeg si at det var en skummel opplevelse, da jeg verken fikk instrukser om hva jeg skulle gjøre eller hva hennes skulle gjøre. Hun brydde seg heller ikke om jeg gråt eller viste noen sans for empati.