Aldri tatt meg på alvor

Hvis jeg går til legen, går jeg fordi det er noe som plager meg. Jeg har nå hatt dr. Strand som lege i alle mine år, og begynner vel ikke før nå å skjønne hvor vanskelig alt er for denne mannen. Han skal ha en ting: han er en god lytter. Ut i fra det finner jeg ikke mye annet positivt å si. Jeg har hatt store problemer og slitt mye med akne i ansiktet, men blir enkelt og greit ikke tatt på alvor. Han sitter og hører på det jeg har å si, sier at ikke dette er hans fagfelt, men ønsker heller å la meg prøve ut et nytt medikament han var på kurs og fikk høre om i forrige uke enn å ta meg på alvor og sende meg videre. Dårlig oppfølgning, vanskelig å bli sendt til spesialist samtidig som at han er såpass ærlig (i negativ forstand) og sier "dette er ikke mitt fagfelt". Min førsteprioritet etter å ha hatt Ole som lege har nå vært at jeg vil ha noen som tar meg på alvor. Jeg er såpass sjeldent hos legen, at jeg vil bli hørt når jeg først er der. Det er ikke med tungt hjerte at jeg bytter, og kan avslutte dette lille sammendraget med å si at jeg IKKE anbefaler Ole Edvard Strand videre som lege dersom du vil bli tatt på alvor, bli hørt og få hjelp.