Helt ok

Hadde hatt diffuse smerter i underlivet over en periode, og ble henvist til gynekolog. Bestilte meg time hos dr. Andvig for anledningen.

Hun kan helt sikkert jobben sin, og jeg er ikke særlig prippen av meg, så gikk ikke ut med noen direkte vond opplevelse, slik andre mener å ha gjort.

Likevel opplever jeg henne rett og slett som litt lite interessert og engasjert i feltet hun jobber på. Hun var langt mer opptatt av en hofteoperasjon jeg hadde som barn, enn i underlivsutfordringene, og hun lot være å skrive ut resept mot bakteriell vaginose som hun påviste, da medisinen mot dette var utsolgt fra apotekene på dette tidspunktet, grunnet produksjonsutfordringer. Resultatet var at jeg måtte be min egen fastlege om resept på dette da de kom på lager hos apotekene. Jeg reagerte også at hun åpnet kontordøren og kalte inn neste pasient nærmest før jeg hadde rukket å kle på meg og fullføre setningen min.

Alt i alt en helt ok opplevelse, men ikke en lege jeg vil anbefale for pasienter som kvier seg for gynekologundersøkelser, eller trenger mye forståelse og godsnakking.