Ubehagelige legebesøk.

Først og fremst veldig stresset stemning, om å gjøre å få meg ut av rommet nesten før jeg fikk fortalt hvorfor jeg var der. Følte ikke jeg ble tatt seriøst, og ble snakket til på en meget nedlatende måte.

Under et legebesøk måtte jeg nærmest tvinge henne til å henvise meg til undersøkelse på sykehuset. Hun visste "sannsynligvis" hva som var galt, selv om "det ikke var vanlig for folk på min alder". Ja, hun stilte riktig diagnose (utifra undersøkelse på sykehuset), men gjorde meg veldig usikker under legetimen og jeg synes besøket var langt fra hyggelig. Når man har så sterke smerter i magen at man ikke klarer å stå oppreist, er det så mye å kreve en ultralyd, selv om hun "sannsynligvis" vet hva problemet er? Svekket min tillit og trygghet betraktelig.

Har i vinter hatt veldig dårlig allmenn tilstand. Selv om jeg forklarte at dette gikk hardt utover studier/hverdagen min og ba om hvilken som helst hjelp eller råd, fikk jeg kun til svar at jeg måtte tåle å være litt slapp på vinteren og at jeg var blant annet LAT. Kan med sikkerhet si at jeg ikke var dårlig på grunn av latskap!!

At man skal måtte føle seg så dum og dårlig etter et legebesøk at man er på gråten er helt forkastelig. Har vært mye innom legesenter/sykehus på grunn av mange års sykdom og aldri opplevd maken til behandling. Spesielt om noen sliter med sykdom som "man ikke ser", ikke gå til denne legen. Har vist meg null forståelse eller interesse til å hjelpe.