Skuffet

Denne legen hadde jeg i ca ett år og var hos han ca. 4 - 5 ganger i løpet av den tiden. Han er forsåvidt hyggelig og imøtekommende, men svært "streng" eller strikt når det kommer til å snakke om medisiner eller diagnoser.
Medisin jeg hadde fått (i små mengder) av min tidligere fastlege ville han ikke skrive ut. Antibiotika er han også svært skeptisk til å gi ut. Dette er jo bra med tanke på resistens, men føles utryggt når du faktisk burde ha hatt det og du må til en annen lege for å få det.

En av timene hadde jeg spørsmål om det at jeg hadde sluttet å røyke eller p-pille bruken min kunne ha bidratt til at jeg hadde begynt å legge på meg siste året (snakk om fra å være tynn til 7-8 kg ekstra). Da fikk jeg et lite foredrag om fysisk fostring og at det var lurt å komme seg ut å jogge (noe jeg også gjør). Han konkluderte med at du ser jo ikke mange overvektige løpere. Det hadde heller svært lite med både p-piller og røykeslutt å gjøre. Dette er i strid med det jeg selv har lest og andre leger har uttalt seg om. Det gav meg heller ikke svar på spørsmålet mitt og det hele føltes også litt nedsettende. Som om jeg var en sofapotet som burde røre mer på seg liksom... Hvilket heller ikke stemmer.

Dette + tull med en henvisning fra hans eller kontorets side som førte til at jeg måtte vente 2 mnd ekstra for å få time der, var grunnene til at jeg følte meg dårlig ivaretatt og byttet.