Ubekvemme legebesøk

Etter å ha hatt Marit som fastlege i mindre enn et år, har jeg nå bestemt meg for å bytte. Jeg sjekket ikke vurderingene av henne som lege før jeg valgte henne, og etter å ha lest vurderingene her ser jeg at det burde jeg ha gjort. Er enig i det meste som blir sagt her- hun tar deg ikke alvorlig med mindre du er døvvsyk, har dårlig tid og ser mer på pcen enn på deg. Sjeldent øyekontakt, selv under samtaler. Hun stiller seg stadig tvilende til undersøkelser eller prøver jeg ønsker å ta, og har ofte måtte beklaget at hun avskrev problemene som viste seg å være reelle (nå skal det sies at jeg har vært plaget mye og vært mange ganger hos henne det siste halvåret). Kjenner meg ikke igjen i at hun har god husk; hun har stort sett aldri fått med seg hvorfor jeg kommer, og husker ikke tidligere sykehistorie (virker heller ikke interessert i denne). Ja, hun er punktlig, rask og effektiv - men kald, dømmende og fraværende. Er fornøyd med kontoret og de som jobber der, og spesielt at man kan bestille timer på sms. Dette hjelper dog ikke når det føles som legen ikke ønsker å ha deg der. Det eneste jeg har opplevd som positivt er at hun tok meg seriøst når jeg trengte sykemelding fra jobb.