Passet ikke for meg

For litt over to år siden avsluttet jeg behandlingen min hos Terje Fladvad. Terapien hadde vart i litt over ett år, og ikke fungert så godt. Etter hvert ble det mye repetering av samtaleemner, uten at jeg ble noe bedre. Kjemien og tonen mellom oss var nok ikke bra nok, og jeg følte ofte at vi snakket forskjellige språk. Dessverre slet jeg forferdelig mye med angst, og det var derfor vanskelig å fortelle om at strukturen i terapien ikke var god nok, samt hvor mye fortiden min plaget meg. Det siste emnet var noe jeg ønsket kunne ha vært håndtert bedre fra Fladvad sin side, spesielt siden han mente det ikke var behov for SSRI-medisiner. Jeg syntes også at det var forferdelig irriterende at Fladvad tok telefonen under timene, men jeg turte aldri å si noe. I ettertid kom jeg i kontakt med en psykiatriker der kjemien stemte perfekt, hvor jeg kunne snakke om alt, og som var utrolig strukturert. Allerede fra første time fikk jeg resept på sterkeste dose med lykkepille, og da begynte ting å snu seg i riktig retning for meg.