Tilsvar til vurdering

Hektisk, snakker mer enn lytter

Virket hyggelig den første tiden, lyttet og tok seg god tid.
Han bemerket at jeg hadde stått flere år på fastlegelisten hans uten å oppsøke han.
Da jeg fikk en langtidssykdom endret det seg etter noen år. Tar fortsatt i hånden og møter blikket, men mer og mer hektisk, snakker mer enn lytter. Gjentar seg selv istedet for å lytte til mine to korte punkt på lappen. Det oppstår kommunikasjonsproblem mellom fastlege og NAV, og begge parter klager til meg over at den andre parten ikke er tilgjengelig. Skjema mangelfullt utfylt i hastverk. Ber meg som pasient å overbringe klager til NAV.
Da han klager på at eg er den mest tidkrevende pas pga mas fra NAV om legeerklæringer, gir jeg opp og skifter. Jeg forstår regnestykket at antall pas på listen hans tilsier 1 time arbeid i året på hver - men det fungerer bare når pas er frisk.
Lang ventetid, vanskelig tilgjengelig og dårlig service.
Et stort forbedringspotensiale!