Tillitvekkende og grundig

Etter tidligere kreftbehandlinger med tøffe strålebehandlinger og cellegiftkurer har jeg nå kommet i en risikogruppe for "senskader", spesielt med tanke på hjertet.

Jeg fikk henvisning til Moloklinikken. Fikk time 3 måneder senere. Sendte dem en mail om at jeg gjerne ville ta en avbestilt time. 3 dager senere kom jeg til da jeg kunne stille på 4 timers varsel.

Gjennomførte sykkeltest. Var deretter inne på kontoret hos Even Holt som forsikret seg om at han hadde forstått "problemstillingen", og viste meg at han hadde grundig kunnskap om denne. Han forklarte resultatet av belastningstesten, og gjennomførte deretter ultralyd av hjertet, samt ultralyd av halsen.

Jeg følte at vi kommuniserte veldig godt, og han viste at han tok mine bekymringer på alvor. Han virket også godt kjent med senskadeproblematikk (noe jeg tidligere har opplevd at fastleger og spesialister ikke har vært).

Jeg følte meg veldig glad og beroliget etter undersøkelsen, som jeg oppfattet som grundig.Han satte meg også opp til kontroll om 2 år, uten at jeg spesifikt måtte be om dette.