Uprofesjonell resepsjonist

Da jeg bodde i Bergen hadde jeg Irene som fastlege, men fikk dessverre ikke gleden av å møte henne. Vikarene som var inne for henne var svært hyggelige og profesjonelle, og jeg var veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk av dem. MEN: Resepsjonisten er usympatisk, frekk og yter på ingen måte service for pasientene. Ved en anledning nektet han meg å snakke med legen min da jeg var utenbys og trengte oversendelse av papirer for å få nødvendig legehjelp der jeg var. Han begynte å krangle med meg, og jeg la til slutt på - trodde jeg. Etter å ha ført en privat samtale med min mor i nesten 3 minutter så jeg at "røret" på mobiltelefonen ikke var lagt på, men tenkte ikke over det og la bare på. Med en gang jeg hadde lagt på ble jeg faktisk ring opp (!) av resepsjonisten - som sa at han "ville informere meg om at han hørte alt jeg hadde sagt til min mor"! Han hadde sittet og lyttet til en samtale han ikke skulle være en del av- og ringte opp igjen for å si det! Dette opplevdes ganske ekkelt - særlig med tanke på hvor dårlig han har behandlet meg ved tidligere anledninger der. Først da jeg truet med å ringe fylkeslegen gikk han med på å sende over disse papirene jeg sårt trengte. Legekontoret oppleves rotete og skittent, jeg ville styrt unna det her. Synd - for legen er sikkert ok men når man har en så uprofesjonell resepsjonist som Muren legekontor har, så er det ikke greit å være pasient. Sånt kan vi ikke ha i helsevesenet i Norge.