Styr unna!

Jeg har hatt henne som fastlege siden 2014. Det må være noe spesielt og interessant for å få time hos henne. Ellers er det bare vikarer. Den ene mer elendig en den andre. Jeg har barn som har vært igjennom utredninger og fått diagnoser som trenger oppfølging. Det er ikke gjort noen for å følge opp dette. Jeg har vært nødt å bestille undersøkelser selv. Jeg har vært nødt til å finne ut av hvilke skritt som er nødvendig å ta, og være pådriver for at det skal skje noe. Sist jeg var der, fikk jeg beskjed om at plagene jeg hadde var muskulært. Jeg fikk heldigvis ny fastlege snart etter. Jeg ble sendt til MR prompte, med beskjed om at det ikke var muskulært. Jeg føler at det er vanskelig å bli hørt, og lite ivaretatt. Hun har ikke satt seg godt nok inn i helsesituasjonen til å kunne forstå hva som må gjøres. Selv om hun er hyggelig å snakke med, hjelper det ikke. Jeg mener at vikarene er hennes stedfortreder. Hun har ett ansvar for at legene er kompetente. Jeg har sjeldent møtt leger med så lite kompetanse, og har tenkt at det åpenbart er en grunn at de ikke har fast jobb. Jeg har fått tilbakemelding fra sykehuset at henvisningene de hadde mottatt har vært det mest elendige de hadde sett. Man får jo avslag om ikke henvisningen er god nok. En av vikarene kunne ikke sende henvisning fordi hun ikke visste hvordan hun skulle gjøre det. Hun sendte ett håndskrevet brev, som kom i retur selvfølgelig. Men betale for det, må jeg.
Det er ikke mulig å betale med kort. Hun sender ikke e-resept.

Jeg er så glad for at jeg har byttet fastlege! Nå har det blitt sving på sakene, og jeg føler at barna mine og jeg blir ivaretatt på best mulig måte. Jeg er bare irritert for at jeg ikke har gjort det tidligere, og skammer meg over at jeg har godtatt dette så lenge.