Ikke ydmyk, men alltid blid og hyggelig

Jeg har hatt Pia som lege i flere år, men jeg er ganske lei. Det er alltid et problem og gjøre undersøkelser og det beste hun kan gjøre er å skrive ut kjapt en resept. Det er mulig hele systemet legger opp til det, men det går utover kvaliteten på den medisinske behandlingen.

Jeg går fast på medisiner, cipralex, høy dose over flere år etter en kraftig depresjon, men det er aldri tatt inititativ til å følge opp eller teste verdiene mine. Og når jeg kommer vet hun ikke engang at jeg tar cipralex. Det er også store bivirkninger med medisinen, og det er svært negativt å ta den over så lang tid uten å kontrollere det. I den siste legetimen jeg hadde spurte jeg om ventelisten til psykolog (som er et viktig forebyggende tiltak), og hun sa jeg hadde stått på venteliste i 1,5 år. Hun sa psykologen velger seg ut den som trenger det og går ikke etter ventelisten. Hun mente at jeg skulle få mine foreldre til å betale for privat psykolog siden hun mente de hadde så god råd. Jeg er en oppegående jente med høy utdanning, og for meg er det vanskelig å forstå at en lege kan dømme på bakgrunn av hva de ser utenpå.