Effektiv, men lite tilgjengelig og arrogant

Har hatt Christine som fastlege i flere år. Ofte opplevd noe lang ventetid på time, men legesenteret har hatt vikarer som har kunnet ta på kortere varsel.

Aldri hatt særlig behov for legen utover en og annen langvarig forkjølelse og oppfølging etter et benbrudd.

Christine har gjennom årene vært effektiv, kanskje noe kort, men har fulgt meg opp på en grei måte. Ved et tilfelle oppdaget hun en relativt grov feil hennes vikar hadde gjort, noe hun muliggens skal ha ros for. (Jeg kjenner ikke rutiner rundt hvem som har ansvar for avgjørelser vikarer tar.) Vi endte uansett opp i en diskusjon om hvorvidt jeg skulle betale for timen hun kalte meg inn til for å fortelle meg om og beklage feilen som hadde skjedd.

Min innstilling var at jeg ikke skulle betale for å få en beskjed om en feil som var gjort av hennes vikar. Hun var ikke enig i dette, men var opptatt å få betalt for sin tidsbruk. Jeg opplevde henne som arrogant og direkte nedlatende i denne utvekslingen.

Min konklusjon er at hun er helt grei fastlege faglig sett, kanskje til og med en god en. Men at hun kan være direkte ufordragelig, lite konstruktiv og ikke en du ønsker å ha som fastlege.

Anbefaler ikke.