Saknar patientempati helt

Detta är en lång text, men om du vill hålla dig frisk och få den hjälp du behöver rekommenderar jag att du läser detta:

När jag blev tilldelad ett norskt personnummer blev jag samtidigt tilldelad en fast läkare i Bergen.
Jag blev patiens hos Carl Fredrik Dalaker.
De första gångerna jag var hos de läkarkontoret fick jag träffa tre olika vikarier vid tre olika tillfällen. Jag trodde att den första läkaren jag träffade var Fredrik.
Jag blev diagnoserna med ADHD i oktober 2016 men gjorde inget uppföljande. Senare i oktober 2017 ville jag påbörja en behandling så jag blev sänd till psykiatriker för att göra en analys. När resultatet var inne möte psykiatriker upp med Fredrik på läkarkontoret och de rekommendera terapi och medicinering. Där efter hände ingenting. Jag blev inte sänd till någon terapeut och kunde heller inte påbörja medicinering. Jag skrev sex mail direkt till läkarkontoren och frågade var som pågår. Nu har det gått sex månade och ingenting har hänt. Jag bokade in ett möte för att se vad det är som pågår och han berätta att han skulle se på saken. Jag hade börjat få sömnproblem pga nattjobb och frågade vad jag kunde göra för att sova bättre. På två sekunder skrev han ut ett preparat som var nervo-stimulernade och antidepressiva, trots jag berätta att jag inte ville ha antidepressiva. Jag slutade ta dem för jag fick problem att ta mig ur sängen.
Detta är en läkare som saknar helt patientempati och verkar inte ha ett intresse av att hjälpa andra.

Jag hade oturen som blev tilldelad Fredrik som läkare. Om du är nyinflyttad till Bergen och du blivit tilldelad Fredrik som läkare rekommenderar jag starkt att du byter direkt.