Respektløs og motvillig

For å komme deg til kontoret til Al-Toma må du gå gjennom en labyrint av oppganger og innganger. Resepsjonisten du møter når du kommer inn døra er ikke tilknyttet Al-Toma, så der får du ikke hjelp.

Jeg hadde time hos Al-Toma kl 9 på formiddagen, noe som gjorde at jeg måtte ta meg tid fri fra jobb på morgenen. Jeg starter kl 8. Når klokken var 9:15 var det fortsatt ingen Al-Toma å se, og da hun først dukket opp tok det enda lenger tid før hun åpnet døren. Selv om jeg hadde bestilt første mulige time hos henne var det ikke jeg som fikk komme inn først.

Da jeg kom inn begynte hun å spørre mange spørsmål, og mitt ønske om å ikke bære barn ble sett ned på. Jeg er en kvinne i 20-årene, og selv om jeg har gått på samme p-pille i mange år var Al-Toma motvillig til å gi meg denne. Jeg fikk kranglet meg til fornyelse av min resept, men selv om kontoret skal tilby fornyelse pr sms (som var grunnen til at jeg valgte denne fastlegen) fikk jeg altså ikke dette. Hun ga meg en resept som var gyldig i kun 6 mnd, mot de 3 årene jeg tidligere har hatt.

I tillegg ville hun pålegge meg å bruke støttestrømper, og jevnlig sjekk av blodtrykk. Jeg er 100% frisk, og ikke i noen som helst risikogruppe. Så kort holdbarhet på resept + alt dette andre ser jeg på som et forsøk av henne for å få flere kunder (kapitalisme).

Jeg skal nå bytte fastlege. Anbefaler henne ikke i det hele tatt.