Drøbak legesenter

Tlf: 64 90 51 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Drøbak legesenter

Skuffende og lite interessert

Lege: Geir Stene Skrevet

Har vært pasient hos han et par år nå og har alltid følt meg litt uvelkommen når jeg har gått til han. Har forsåvidt en tilsynelatende relativt god forståelse av legefaget men mangler en del på det medmennesklige og betryggende samt at jeg opplever at han er utålmodig med barn. Lite beroligene og ikke flink til å håndtere de heller,har faktisk opplevd at han har forsvunnet midt under en legetime da han ikke klarte å berolige barnet mitt.

God fastlege

Lege: Geir Stene Skrevet

Er kronikker og trenger jevnlig oppfølging fra legen. Opplever at dr. Stene tar meg på alvor, han er godt oppdatert om min situasjon og yter den servicen jeg forventer. Jeg er svært fornøyd. Kontoret er svært veldrevet og yter profesjonell service.

Anbefales!

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Empatisk og lyttende lege som framstår kunnskapsrik. Fikk time raskt etter bestilling. Endelig funnet en god fastlege.

Usympatisk og respektløs

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Denne fastlegen duger helt sikkert for folk med god helse som kommer innom med mindre problemer. Hvis man har en kronisk eller komplisert lidelse bør man holde seg langt unna. Da jeg kom til henne med mine kroniske plager (jeg hadde med epikriser og en lang symptomliste) ble hun først irritert for at jeg ikke hadde med full journal første time. Så ble hun oppgitt over at det ble så mye å sette seg inn i. Hun kom med flere uttalelser man forventer at en lege holder seg for god til å komme med:

"Hvordan skal jeg kunne hjelpe deg når selv spesialistene ikke finner ut av det?" (Dvs at kronikere med kompliserte medisinske diagnoser ikke har rett på fastlege...)

"Du må i hvert fall slutte å hvile. Du har jo tydeligvis ikke blitt bedre av det. Det er bare folk med en infeksjon som trenger hvile!" (Jeg har fått beskjed fra spesialister om å hvile mye da kroniske smerter virker utmattende på kroppen.)

"Hvis forsikringsselskapet mener at du ikke ble skadet i ulykken så er du vel frisk da? Hvorfor kan du ikke jobbe fullt da...?" (Akkurat som om ikke forsikringsselskap pleier å unndra seg ansvar der det er mulig...)

"Det at disse symptomene skulle skyldes en slik skade høres helt usannsynlig ut!" (Selv om jeg fortalte henne at 3 spesialister fra 2 sykehus har kommet frem til det samme.)

"Du vet vel at du ikke kan gå på arbeidsavklaringspenger i all evighet?" (Ja, men jeg blir ikke friskere av å vite det...)

Denne fastlegen er helt sikkert bra for mange og sikkert dyktig innen mange områder. Men når hun lar sin uvitenhet og usikkerhet gå ut over pasienten, i stedet for å bruke tid på å sette seg inn i (for henne) ukjente diagnoser, vil jeg anbefale kronikere å finne seg en annen lege.

Grundig lege som anbefales

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Jeg har dessverre vært mere enn vanlig syk ved noen besøk. Da har jeg fått klar beskjed om å bli til det er avklart hva som er galt. Det har endt med innleggelse og sykehusopphold når jeg trengte det. Dersom det er usikkerhet har andre leger på senteret blitt spurt. Denne legen er god til å lytte og tøff nok til å stille relevante spørsmål. Min datter går svært gjerne til Julie og prater åpent og fint.

Det er en betryggelse at legesenteret har tre leger som kan hjelpe hverandre ved fravær og ferier.

Arrogant og meget usympatisk!

Lege: Geir Stene Skrevet

Allerede første timen overrasket det meg hvor "forutinntatt " han virket og han hadde tydeligvis laget seg en oppfatning om hvem jeg var ut i fra journalen min. Noe han innrømmet et par timer etterpå. Dr Stene var overhodet ikke interessert i å utrede noe som helst, langt mindre henvise videre. Aldri følt meg så liten og ubetydelig i mitt liv! Dr Stene er sikkert en flott fyr, men han kan tjene på å opptre litt mindre arrogant og lytte mer til pasientene. Ingen pasient er lik og de fleste velger virkelig ikke selv å bli syke.... !!!!! Bytter fastlege så fort noen blir ledige!

Kjempefin lege

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Veldig hyggelig. Imøtekommende og empatisk!
Tar seg tid til deg og hører faktisk på det du sier!
Ventetiden på legekontoret kan bli bedre men det er ikke hennes feil :)

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Imøtekommende og hyggelig, lykkelig bytte av fastlege. Følte som jeg hadde vunnet i Lotto ved første konsultasjon hos Kirk. Hun hadde satt seg grundig inn i min etterhvert omfattende journal. Følte at hun allerede kjente meg. Virket trygg og sikker. Også forværelset var ett positivt møte.
Hilsen takknemlig pasient:-)

Veldig fornøyd!

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Har tidligere hatt Julie som lege, og er veldig fornøyd! Hun er empatisk, fremstår som faglig dyktig, tok seg tid til å høre på problemet og komme med gode løsninger.

Anbefales!

Lege: Geir Stene Skrevet

Jeg har hatt Geir Stene som fastlege i mange år. Lett å kommunisere med, forståelsesfull og tar deg på alvor. Effektiv, rolig og flink i faget sitt, følger opp, og gjør at du føler deg hørt.

Syns alltid det har vært enkelt å få time raskt via sms, og annet helsepersonale er hyggelige og blide. Har ikke noe negativt å si, så abefales!

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Veldig fornøyd med Julie. Hun tar seg tid til å høre på pasientene sine og er empatisk. Hun er rolig og virker trygg.

Veldig bra!

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Har blitt henvist til Julie Kirk noen ganger da min fastlege ikke har vært tilgjengelig. Hun er veldig sympatisk og samvittighetsfull. En av gangene var hun i tvil om hva som hadde forårsaket mitt problem. Hun tilkalte da en annen lege slik at begge kunne vurdere meg. Det fungerte utmerket, og mitt problem ble løst. Anbefales på det varmeste!

Slik en lege skal være.

Lege: Olav Torkil Heie Skrevet

Min familie har hatt Olav Torkil Heie som fastlege gjennom en årrekke. Han er oppmerksom, tar seg tid og lytter til deg. Snakker åpent og tydelig om det han tenker og finner ut av og er ærlig med deg dersom han er i tvil. Tar nødvendige prøver, og gir alltid tilbakemelding.

Krise

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Framstår som arrogant, forutinntatt og lite empatisk. Veldig sterke meninger om meg og min helse før hun hadde fått journalen min eller hørt hva jeg har å si. Må argumentere og nesten krangle for at hun skulle tro på meg. Aldri før opplevd at en fastlege viser så mistillit til en pasient for plager godt dokumentert av forrige fastlege og fysioterapaut.

Ikke finn på å ta turen dit hvis du faktisk er syk ingen forståelse eller hjelp å få. Etter to timer hos henne bytter jeg nå fastlege.

Dyktig og engasjert

Lege: Geir Stene Skrevet

Geir er alltid forberedt, lytter til meg og er samtidig veldig klar i sine råd, for eksempel slutt å røyke. Jeg føler meg trygg og ivaretatt. Noen ganger må jeg vente litt, det handler nok om at andre er sykere og har mer akutte behov enn meg. Kontorpersonalet er engasjert og blide, de gir ekstra god service synes jeg. Sammen med Olav Heie får du "dream team". Jeg tenker at vi pasienter kan spille legen vår god. Møt forberedt, fortell konsist hva som er din helseutfordring, og fortell hva du ønsker at legen skal gjøre for deg. Leger er ikke tankelesere mer enn du og jeg er!

Enig med "håpløs" og legger til: hensynsløs og uintelligent

Lege: Geir Stene Skrevet

Jeg brukte mye tid å å skifte til Geir Stene, basert på tilbakemeldingene her nedenfor.
Men allerede den andre timen ble jeg svært skuffet over ham.
Han hørte overhodet ikke på hva slags signaler kroppen min gir, men duret i vei med en "løsning" som har vært forsøkt 3 -tre- ganger tidligere, uten at han engang tok seg tid til å høre på de fem sekundene det hadde tatt meg å fortelle det. Alle tre gangene har denne løsningen, ikke bare ikke løst problemet, men vært kontraproduktive, noe han som fagperson burde ha forstått. Trodde jeg.

Han innbilte seg også at jeg heller vil være på arbeidsavklaringspenger (lite beløp hver måned) enn å gå tilbake til jobben min hvor jeg tjente fra 100.000 til 150.000 per måned. Jeg har alltid vært ambisiøs, og som mann hadde jeg regnet med at han forsto akkurat det. Hvem er det som frivillig senker inntekten sin med 75% og mer? Er det da tenkelig at det faktisk er en grunn til at man må gjøre det? At jeg er fullstendig utkjørt ville han ikke høre noe som helst om.

Det er mer å si, men jeg har gjennomgått hver eneste del av samtalen vi hadde den siste timen og det var det ene ulogiske etter det andre som kom ut av ham. Men det tar jeg med NAV personlig.

Jakten på ny lege har allerede startet.

Faglig dyktig, omtenksom - en som er der hvis du trenger det

Lege: Olav Torkil Heie Skrevet

Heie er den beste legen jeg har hatt. Han bryr seg om pasientene og deres problemstillinger. Han tar seg den tiden problemet trenger. Han gir seg ikke hvis det tar tid å komme frem til neste instans. Når kriser oppstår ringer han og spør hvordan det går. Jeg har full tillitt til Olav.

Den aller beste legen jeg har hatt.

Lege: Geir Stene Skrevet

Jeg har hatt Stene som min fastlege i 2-3 år, og er meget, meget fornøyd. Flink til å følge meg opp. Enkelt å få time raskt, og hele kontoret med legesekretærer er det beste en kan få. Etter at jeg fikk et par alvorlige sykdommer har jeg hatt behov for hjelp. Og det har jeg fått. Alle på dette kontoret er fantastiske. Jeg er heldig som har denne legen og dette legesenteret

Kjempeflink

Lege: Olav Torkil Heie Skrevet

En god og omtenksom lege. Tar seg god tid til pasienten og lytter. Er flink til å se løsninger og er til god hjelp. Er ofte litt ventetid, men det er helt i orden. Blir godt ivaretatt av alle på legekontoret.

Den beste legen jeg har hatt!

Lege: Olav Torkil Heie Skrevet

Tar seg alltid god tid, det han ikke er sikker på/kan nok om, henviser han videre. Omsorgsfull og lyttende.