Drøbak legesenter

Dyrløkkeveien 15 1448 Drøbak

Siste vurderinger av Drøbak legesenter

Anbefales!

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Empatisk og lyttende lege som framstår kunnskapsrik. Fikk time raskt etter bestilling. Endelig funnet en god fastlege.

Usympatisk og respektløs

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Denne fastlegen duger helt sikkert for folk med god helse som kommer innom med mindre problemer. Hvis man har en kronisk eller komplisert lidelse bør man holde seg langt unna. Da jeg kom til henne med mine kroniske plager (jeg hadde med epikriser og en lang symptomliste) ble hun først irritert for at jeg ikke hadde med full journal første time. Så ble hun oppgitt over at det ble så mye å sette seg inn i. Hun kom med flere uttalelser man forventer at en lege holder seg for god til å komme med:

"Hvordan skal jeg kunne hjelpe deg når selv spesialistene ikke finner ut av det?" (Dvs at kronikere med kompliserte medisinske diagnoser ikke har rett på fastlege...)

"Du må i hvert fall slutte å hvile. Du har jo tydeligvis ikke blitt bedre av det. Det er bare folk med en infeksjon som trenger hvile!" (Jeg har fått beskjed fra spesialister om å hvile mye da kroniske smerter virker utmattende på kroppen.)

"Hvis forsikringsselskapet mener at du ikke ble skadet i ulykken så er du vel frisk da? Hvorfor kan du ikke jobbe fullt da...?" (Akkurat som om ikke forsikringsselskap pleier å unndra seg ansvar der det er mulig...)

"Det at disse symptomene skulle skyldes en slik skade høres helt usannsynlig ut!" (Selv om jeg fortalte henne at 3 spesialister fra 2 sykehus har kommet frem til det samme.)

"Du vet vel at du ikke kan gå på arbeidsavklaringspenger i all evighet?" (Ja, men jeg blir ikke friskere av å vite det...)

Denne fastlegen er helt sikkert bra for mange og sikkert dyktig innen mange områder. Men når hun lar sin uvitenhet og usikkerhet gå ut over pasienten, i stedet for å bruke tid på å sette seg inn i (for henne) ukjente diagnoser, vil jeg anbefale kronikere å finne seg en annen lege.

Grundig lege som anbefales

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Jeg har dessverre vært mere enn vanlig syk ved noen besøk. Da har jeg fått klar beskjed om å bli til det er avklart hva som er galt. Det har endt med innleggelse og sykehusopphold når jeg trengte det. Dersom det er usikkerhet har andre leger på senteret blitt spurt. Denne legen er god til å lytte og tøff nok til å stille relevante spørsmål. Min datter går svært gjerne til Julie og prater åpent og fint.

Det er en betryggelse at legesenteret har tre leger som kan hjelpe hverandre ved fravær og ferier.

Arrogant og meget usympatisk!

Lege: Geir Stene Skrevet

Allerede første timen overrasket det meg hvor "forutinntatt " han virket og han hadde tydeligvis laget seg en oppfatning om hvem jeg var ut i fra journalen min. Noe han innrømmet et par timer etterpå. Dr Stene var overhodet ikke interessert i å utrede noe som helst, langt mindre henvise videre. Aldri følt meg så liten og ubetydelig i mitt liv! Dr Stene er sikkert en flott fyr, men han kan tjene på å opptre litt mindre arrogant og lytte mer til pasientene. Ingen pasient er lik og de fleste velger virkelig ikke selv å bli syke.... !!!!! Bytter fastlege så fort noen blir ledige!

Kjempefin lege

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Veldig hyggelig. Imøtekommende og empatisk!
Tar seg tid til deg og hører faktisk på det du sier!
Ventetiden på legekontoret kan bli bedre men det er ikke hennes feil :)