Drøbak legesenter

Dyrløkkeveien 15 1448 Drøbak

Siste vurderinger av Drøbak legesenter

Effektiv og rik på kunnskap

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

For meg tok det litt tid å bli trygg på Kirk, da jeg kunne oppleve henne som noe "rynkete på nesen" (i mangel på bedre ordvalg). Etter å ha hatt henne som fastlege over en lengre tid så har min opplevelse av henne blitt mye bedre. Hun har masse kunnskap og er dyktig i faget sitt, og svarer gjerne på spørsmål jeg stiller henne -uansett hva det skulle gjelde. Etter min erfaring er hun like opptatt av mental som fysisk helse, og opptrer ydmykt.

Hverdagen til fastlegene består ikke akkurat av så mye dødtid, noe som til tider kan merkes på legekontoret. Men for meg som setter pris på effektivitet har dette ikke vært et problem, og dette har absolutt ikke gått på bekostning av meg som pasient.

Alt i alt så har jeg følt meg både sett og hørt i møte med Kirk, som også har en behagelig utstråling.

Drøbak Legesenter har hyggelige folk bak skranken, som er like behjelpelige over telefon som på kontor.

Føler meg trygg

Lege: Geir Stene Skrevet

Et legekontor som gjør alt de kan for at du får den hjelpen du trenger. Jeg bruker Stene som fastlege, og er meget fornøyd. Går til årlig kontroll, og etter innleggelse på sykehus fulgte han opp meg på en meget god og betryggende måte.

Uinterissert og Uhøflig

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Hun hadde liten forståelse og interesse for forskjellige sykdomssituasjoner. Hun kommuniserte på en uhøflig, nedlatende og spydig måte. Des flere ganger jeg var hos henne, des mindre verdt følte jeg meg, og unge mennesker kunne ikke klage på smerter, da de ikke hadde opplevd livet. Hun viste også sin indre irritasjon overfor meg som pasient ved å trykke så hardt på tastaturet i det hun skrev at man kunne lure på om det skulle ødelegges, samtidig som hun satte ord på hvor provosert hun ble. Min dårligste opplevelse ved en fastlege.

Effektiv og kunnskapsrik

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Denne legen har et stort spenn av kunnskap rundt både kroniske plager, akutte skader, og "småting" som måtte dukke opp hos både mann og kvinne. Hun fremstår som uredd, og tar tak i alt man har av utfordringer. Hun er svært effektiv, og man bruker ikke unødvendig tid inne hos henne. På grunn av dette får man også timen til avtalt tid, og man sitter ikke lenge på venterommet.

Kan virke direkte i talen, men dette oppleves etter hvert trygt da man vet hva hun tenker, og man kan rette opp i misforståelser; er i så fall ydmyk og lyttende hvis hun har oppfattet noe feil.

Har man en lang helsehistorikk, vil det lønne seg å innhente all journal fra tidligere behandlingssteder, slik at hun kan ha det overblikket hun trenger.

En veldig god fastlege

Lege: Geir Stene Skrevet

Har bare positivt å si om han. God til å lytte og god til å formidle konstruktivt. Sekretærene er også ressurssterke så totalt sett så er jeg veldig fornøyd med legesenteret.