Spire Psykologtjeneste

Telefonnummer461 24 614461 24 6 ...
Markens gate 42 4612 Kristiansand S

Siste vurderinger av Spire Psykologtjeneste

Kanskje psykolog, men ikke et medmenneske.

Tor Andre Fjellstad Skrevet

Jeg har sjeldent følt meg så liten som jeg gjorde i møte med denne psykologen. Jeg trengte et sted hvor det var rom for hele meg - det var det ikke der. Jeg opplevde han som distansert og avvisende, uten evne til å innrømme at terapien ikke fungerte.

Terapi handler nok mye om kjemi mellom pasient og behandler. Og kanskje fungerer han bra for andre. Men om du kjenner at noe skurrer etter at du har vært der 2-3 ganger, så vit at det er lov å prøve noen andre. For sannsynligvis vil ikke psykologen innrømme at det ikke fungerer.

Kjære pasient,
Jeg er lei meg for å høre om din opplevelse av terapien. Enkelte ganger kan det være et misforhold mellom forventnigene til en terapeut og det som er mulig å kunne tilby i de terapeutiske rammene. Jeg støtter deg fullt ut i at det kan være lurt å prøve andre, når terapien ikke fører frem. Samtidig vil jeg oppfordre deg, og alle andre pasienter til å ta det opp med psykologen før en eventuell avløsning.

Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til i jakten på en egnet psykolog.

Beste hilsen,
Tor André Fjellstad

Besvart av Tor Andre Fjellstad

Svært profesjonell

Tor Andre Fjellstad Skrevet

Har gått til denne psykologen i flere år nå og er fortsatt meget fornøyd. I motsetning til andre psykologer jeg har vært hos tilbyr han ikke "quick-fiks" men hjelper deg med varig endring. Svært ryddig, trygg og profesjonell. Anbefales på det varmeste!

Solid, trygg og rolig

Tor Andre Fjellstad Skrevet

Tor André Fjellstad er dyktig, faglig kompetent og er god til å lytte og se pasienten som et individ - enten fordi han har god innlevelse og hukommelse eller fordi han er god til å ta notater. Han virker litt kjølig og tilbakelent som type, noe som passer meg veldig godt. Er du typen som trenger mye inderlighet og empatisk forståelse bør du nok se etter en annen behandler. For meg, som sliter med frykt for følelser som fenomen er det veldig behagelig med en litt tilbakelent type som ikke er ekstremt inderlig og til stede i relasjonen. Det hadde aktivert alle mine forsvarsmekanismer, samtidig som jeg absolutt kan se at enkelte ikke føler de blir anerkjent og verdsatt med en slik tilnærming. Flink mann som passer veldig godt for noen og sannsynligvis mindre godt for andre.

Bortkastet

Tor Andre Fjellstad Skrevet

Noen brenner for at andre skal få det bedre og de har hjertet med seg i det de holder på med ,de er empatiske og hjelper deg til å bli den beste utgaven av deg selv. For andre er det "bare en jobb" som de får betalt for å gjøre! For meg var denne behandleren helt uten engasjement. Fullstendig bortkastet tid og penger....veldig skuffet!

Kjære pasient,

Først og fremst er jeg lei meg for at du hadde en slik opplevelse av ditt møte med meg. I starten av en terapi tar det gjerne litt tid å komme frem til en felles enighet om hvordan vi skal arbeide, og hva som er viktig for at en pasient skal kunne oppnå de målene han eller hun har satt seg for terapien. Ut ifra det du skriver, virker det som at vi her har kan ha gått forbi hverandre, og at jeg ikke har klart å fange opp hva du har hatt behov for for at det skulle bli tilstrekkelig trygt og tillitsfullt for deg. Dette har virkelig ikke vært min intensjon, og det ligger langt unna den måten jeg ønsker å møte og vanligvis får til å møte mine pasienter på.

Om du vil er du velkommen til å kontakte meg på telefon, SMS, eller mail, så vi kan få ordnet opp i det som har skjedd. Skulle det bli for vanskelig for deg å ta kontakt, ønsker jeg deg alt godt, og håper du vil finne det du søker hos en annen psykolog.

Beste hilsen,
Tor André Fjellstad