Flåten Legesenter DA

Tlf: 56 30 36 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Flåten Legesenter DA

Flink lege men..

Lege: Mette Halver Skrevet

Flink lege med alt for mye å gjøre, må purre hele tiden.
Å vente lenge før du får konsultasjon, at hun røyker har vel ingen med noe å gjøre. Hun er flink å følge opp å hendvende meg til spesialister. Flinkeste å mest sympatiske legen i Os! Anbefales.

Kjapp men savner faglig grundighet

Lege: Thore Jakobsen Skrevet

Har hatt varierende opplevelser i møte med ham. Noen ganger gir han seg tid, andre ganger klarer han ikke å skjule at han er stresset. Da virker han lite tilgjengelig for faglige innspill eller spørsmål. Faglig sett inngir han ikke tillit hos meg.

Grundig og lyttende

Lege: Anders Westgaard Lund Skrevet

Er kjempefornøyd med Anders Lund som fastlege. Han er nøye, lytter og er svært sympatisk. Har alltid fått rask og god behandling.

Grundig

Lege: Anders Westgaard Lund Skrevet

Fikk dr. Lund som fastlege i år. Tar seg god tid å undersøke, er nøyaktig og utreder kjapt og grundig. Får ikke følelsen at han har dårlig tid, og føler meg svært ivaretatt. Forklarer nøye og holder avtaler. Avslutter alltid med å ønske meg velkommen tilbake dersom det skulle være noe. Setter pris på han, og angrer ikke på bytte av fastlege. Aldri lang ventetid på venterommet, han er ofte tilgjengelig for timer.

Grundig og empatisk

Lege: Anders Westgaard Lund Skrevet

Anders Westgård Lund er min 3 fastlege ved Flåten Legesenter,og jeg er svært fornøyd med hans måte å møte pasienten på ,ta de nødvendige undersøkelser og videre oppfølging.En meget sympatisk lege som tar seg god tid.Det er viktig.

Suveren lege...

Lege: Mette Halver Skrevet

Mette er en av de få legene som faktisk ser deg for den du er og som tar seg tid til å kartlegge dine plager,noe få andre gidder..
Eg har lenge hatt helseplager som ikke har blitt tatt på alvor..etter første møte med Mette kunne eg slappe av og føle at legen gadd å sette seg inn i hva som var min problematikk..

Eg har ikke ett vondt ord å si om henner..
Alle kan ha up&downs,og leger er kun mennesker de også..og Mette kan faktisk stoppe opp og beklage om hun er forsinket eller mot formodning har måttet utsette en time..
Hun har mye å gjøre og mange å ta seg av,men har alltid tid til å ringe med prøvesvar eller info..

Har beholdt henner som min fastlege selv om eg og min sambo har flyttet til en annen kommune..og eg kjæm ikke til å bytte fastlege med mindre hu slutter..

Evig takknemlig!

Lege: Mette Halver Skrevet

Vi er evig takknemlig for den livreddende hurtige innsatsen Mette gjorde på søndag da hun raskt og resolutt sendte min kone på sykehus med mistanke om hjernehinnebetennelse.

Mette Halver reddet hennes liv!

Kutt røyken, bruk litt mer tid

Lege: Mette Halver Skrevet

Hun kan godt slutte å røyke! Når hun er lege burde hun rett og slett vite bedre! I det minste holde seg til røyken UTENFOR arbeidstid og tenke litt mer på pasientene som gjerne vil slippe å kjenne røykelukten! Bli litt flinkere til å være presis, ikke komme forsent inn fra røykepausen når hun nettopp har hatt lunsjpause! Det er noe annet når vi må vente fordi hun er forsinket, men da må hun være forsinket pga andre pasienter, IKKE fordi hun har vært ute og røykt! Hun kan også bremse ned litt, trenger ikke å være tilbake på kontoret sitt før pasienten i det hele tatt har fått reist seg fra stolen på venterommet! Å bli møtt med øyekontakt når man blir hentet inn til legen er veldig kjekt, spesielt de gangene man gjerne ikke har så lyst til å dra til legen men gjør det likevel fordi det er nødvendig rett og slett. Det handler jo også om å være et medmenneske og se den andre!:)
Bedre tid kan hun også bruke, en legetime varer jo tross alt i 20minutter, om pasienten ikke trenger så lang tid er det greit men det kan godt gå litt mer enn 2 - 2 1/2 minutt!
Men ellers er hun nok en god lege, jeg foretrekker vikaren hennes, Maren, men har vært innom Mette et par ganger.

Sekretærene er helt fantastiske! De lyser virkelig opp en grå dag altså! Noen av de møter deg med et smil som hadde gått rundt hele hodet om ørene ikke hadde stoppet det og man blir alltid glad av å prate med dem!

Helt eller delvis, rask

MH varierer veldig.
Flink med tilbakemelding på prøver.
Og foreslår hva som kan følges opp neste gang. Men da har hun glemt det og sier "neste gang"... igjen eller skriver resept.
Føler som pasient at hun ønsker meg fort ut igjen. At jeg stjeler av tiden hennes.

Positive sider også. Men virker lite ettertenksom eller grundig nok. Dette igjen preget av hurtigheten.

Tross spesifikke opplagte symptomer har hun aldri foretatt en fysisk sjekk på meg. Bortsett fra blodtrykksmålinger og små enkle raske observasjoner.
Rask ved innkalling fra venterom, forsvinner fra døren før du får reist deg. Slikt har jeg aldri opplevd hos andre leger og spesialister.

En stund siden sist. Burde vært der. Men gruer meg litt til den raske visitten.

God lege

Lege: Mette Halver Skrevet

Mette er en veldig god lege. Hun tar seg god tid. Hun har god kunnskap om mine helseproblemer og følger veldig flott opp.

Sympatisk og etterrettelig.

Lege: Thore Jakobsen Skrevet

Oppfatter Dr Thore som grundig og reflekterende i undersøkelsesfasen. Empatisk og følger opp avtaler.
Løsningsorientert og imøtekommende.

Fantastisk god og flink dame som kjenner yrket sitt!

Lege: Mette Halver Skrevet

Flink lege som alltid tar seg tid til pasienten. Anbefaler virkelig Mette! Kommunikasjonen er ikke noe problem selv om hun er dansk!

misfornøyd

Lege: Mette Halver Skrevet

Alltid har ikke tid. Konsultasjoner var max 5 min! jeg er misfornøyd hvordan hun gjør konsultasjon på barnet mitt. Nå syk dattera mi og vi var hos lege i går.... feber i 6 dager, host så kraftig, så mye sekret i lunger... men vi fikk ikke noe medisin som kan hjelpe. Barna kan ikke sove, kan ikke puste normal , men...

Forståelsesfull og dyktig

Lege: Hjørdis Elin Halleraker Barman Skrevet

Har gått til lege hos Flåten Legesenter hele livet, og fikk Barman som fastlege da den tidligere legen min gikk av med permisjon. Har bare positive ting å si om henne, og om legesenteret. Man får alltid time samme dag dersom det er akutt behov. Maren Nygård har vært inne som vikar for henne en god stund pga fødselspermisjon, og jeg har også vært svært fornøyd med henne.
Begge to viser stor forståelse for mine lidelser, de er grundige, tar pasienten på alvor og gjør alle nødvendige undersøkelser. Har aldri vært noe problem å få henvisning til spesialister.
Vil også skryte over de fantastiske damene på kontoret, som er hyggelige og alltid får meg til å slappe av, selv om jeg har sprøyteskrekk.
Jeg må dessverre bytte fastlege da jeg har flyttet, og kan bare håpe på at jeg finner et legesenter med like dyktige leger og sekretærer.

et fantastisk medmenneske og lege

Lege: Mette Halver Skrevet

Dette er en lege som ikke gjemmer seg bak tastaturet, men genuint er opptatt av pasienten. Har ingenting negativt å si om henne. Forståelsesfull og opptatt av pasientens helse.

Dårlig

Lege: Mette Halver Skrevet

Anbefales ikkje! Tar seg ikkje tid til å lytte, later til å vær mest interessert i å få pasienten fortest mulig ut dørene igjen og satt stort sett å kikka på datamaskina. Overfladisk, samt vrient språk (Dansk) var også mye sykemeldt og dermed utilgjengelig, ein fornøyelse å få byttet lege!

Byttet lege

Lege: Mette Halver Skrevet

Mette er nok en veldig dyktig lege, men komunikasjonen var ikke der for oss. Følte at jeg ikke ble tatt på alvor. Men jeg forstår hvorfor folk liker, hun er en veldig hyggelig person. Men vi "passet" bare ikke sammen.

Totalt uinteressert

Lege: Mette Halver Skrevet

Legen viser liten interesse for meg som pasient eller mine problemstillinger. Får de resepten jeg ber om men lite annet.

Veldig hyggelig

Lege: Mette Halver Skrevet

Eg er veldig fornøyd med Mette. Flink til å lytte og tar deg alvorlig. Hun har hjelpt meg mye i min "kamp" mot Nav.

Anbefales på det varmeste

Lege: Mette Halver Skrevet

Mette er uten tvil den mest empatiske og flinkeste legen jeg har hatt. Hun satte nesten umiddelbart diagnose på meg etter 7 år med plager som ingen andre kunne finne ut av. I min erfaring går hun aktivt inn for å bli godt kjent med sine pasienter, noe som hjelper henne bedre å forstå pasientens behov. Jeg har henne fortsatt som fastlege i Os selv om jeg flyttet til Minde for nesten et år siden.