Mette Halver

Flåten Legesenter DA

2000

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Flåten Legesenter DA
Flåten LegesenterAmfi Senter, Prestegardskogen 2 5210 Os
Tlf: 56 30 36 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mette Halver er en av 17 fastleger i Os

Siste vurderinger av Mette Halver

Flink lege men..

Flink lege med alt for mye å gjøre, må purre hele tiden.
Å vente lenge før du får konsultasjon, at hun røyker har vel ingen med noe å gjøre. Hun er flink å følge opp å hendvende meg til spesialister. Flinkeste å mest sympatiske legen i Os! Anbefales.

Suveren lege...

Mette er en av de få legene som faktisk ser deg for den du er og som tar seg tid til å kartlegge dine plager,noe få andre gidder..
Eg har lenge hatt helseplager som ikke har blitt tatt på alvor..etter første møte med Mette kunne eg slappe av og føle at legen gadd å sette seg inn i hva som var min problematikk..

Eg har ikke ett vondt ord å si om henner..
Alle kan ha up&downs,og leger er kun mennesker de også..og Mette kan faktisk stoppe opp og beklage om hun er forsinket eller mot formodning har måttet utsette en time..
Hun har mye å gjøre og mange å ta seg av,men har alltid tid til å ringe med prøvesvar eller info..

Har beholdt henner som min fastlege selv om eg og min sambo har flyttet til en annen kommune..og eg kjæm ikke til å bytte fastlege med mindre hu slutter..

Evig takknemlig!

Vi er evig takknemlig for den livreddende hurtige innsatsen Mette gjorde på søndag da hun raskt og resolutt sendte min kone på sykehus med mistanke om hjernehinnebetennelse.

Mette Halver reddet hennes liv!

Kutt røyken, bruk litt mer tid

Hun kan godt slutte å røyke! Når hun er lege burde hun rett og slett vite bedre! I det minste holde seg til røyken UTENFOR arbeidstid og tenke litt mer på pasientene som gjerne vil slippe å kjenne røykelukten! Bli litt flinkere til å være presis, ikke komme forsent inn fra røykepausen når hun nettopp har hatt lunsjpause! Det er noe annet når vi må vente fordi hun er forsinket, men da må hun være forsinket pga andre pasienter, IKKE fordi hun har vært ute og røykt! Hun kan også bremse ned litt, trenger ikke å være tilbake på kontoret sitt før pasienten i det hele tatt har fått reist seg fra stolen på venterommet! Å bli møtt med øyekontakt når man blir hentet inn til legen er veldig kjekt, spesielt de gangene man gjerne ikke har så lyst til å dra til legen men gjør det likevel fordi det er nødvendig rett og slett. Det handler jo også om å være et medmenneske og se den andre!:)
Bedre tid kan hun også bruke, en legetime varer jo tross alt i 20minutter, om pasienten ikke trenger så lang tid er det greit men det kan godt gå litt mer enn 2 - 2 1/2 minutt!
Men ellers er hun nok en god lege, jeg foretrekker vikaren hennes, Maren, men har vært innom Mette et par ganger.

Sekretærene er helt fantastiske! De lyser virkelig opp en grå dag altså! Noen av de møter deg med et smil som hadde gått rundt hele hodet om ørene ikke hadde stoppet det og man blir alltid glad av å prate med dem!

Helt eller delvis, rask

MH varierer veldig.
Flink med tilbakemelding på prøver.
Og foreslår hva som kan følges opp neste gang. Men da har hun glemt det og sier "neste gang"... igjen eller skriver resept.
Føler som pasient at hun ønsker meg fort ut igjen. At jeg stjeler av tiden hennes.

Positive sider også. Men virker lite ettertenksom eller grundig nok. Dette igjen preget av hurtigheten.

Tross spesifikke opplagte symptomer har hun aldri foretatt en fysisk sjekk på meg. Bortsett fra blodtrykksmålinger og små enkle raske observasjoner.
Rask ved innkalling fra venterom, forsvinner fra døren før du får reist deg. Slikt har jeg aldri opplevd hos andre leger og spesialister.

En stund siden sist. Burde vært der. Men gruer meg litt til den raske visitten.

God lege

Mette er en veldig god lege. Hun tar seg god tid. Hun har god kunnskap om mine helseproblemer og følger veldig flott opp.

Fantastisk god og flink dame som kjenner yrket sitt!

Flink lege som alltid tar seg tid til pasienten. Anbefaler virkelig Mette! Kommunikasjonen er ikke noe problem selv om hun er dansk!

misfornøyd

Alltid har ikke tid. Konsultasjoner var max 5 min! jeg er misfornøyd hvordan hun gjør konsultasjon på barnet mitt. Nå syk dattera mi og vi var hos lege i går.... feber i 6 dager, host så kraftig, så mye sekret i lunger... men vi fikk ikke noe medisin som kan hjelpe. Barna kan ikke sove, kan ikke puste normal , men...

et fantastisk medmenneske og lege

Dette er en lege som ikke gjemmer seg bak tastaturet, men genuint er opptatt av pasienten. Har ingenting negativt å si om henne. Forståelsesfull og opptatt av pasientens helse.

Dårlig

Anbefales ikkje! Tar seg ikkje tid til å lytte, later til å vær mest interessert i å få pasienten fortest mulig ut dørene igjen og satt stort sett å kikka på datamaskina. Overfladisk, samt vrient språk (Dansk) var også mye sykemeldt og dermed utilgjengelig, ein fornøyelse å få byttet lege!

Byttet lege

Mette er nok en veldig dyktig lege, men komunikasjonen var ikke der for oss. Følte at jeg ikke ble tatt på alvor. Men jeg forstår hvorfor folk liker, hun er en veldig hyggelig person. Men vi "passet" bare ikke sammen.

Totalt uinteressert

Legen viser liten interesse for meg som pasient eller mine problemstillinger. Får de resepten jeg ber om men lite annet.

Veldig hyggelig

Eg er veldig fornøyd med Mette. Flink til å lytte og tar deg alvorlig. Hun har hjelpt meg mye i min "kamp" mot Nav.

Anbefales på det varmeste

Mette er uten tvil den mest empatiske og flinkeste legen jeg har hatt. Hun satte nesten umiddelbart diagnose på meg etter 7 år med plager som ingen andre kunne finne ut av. I min erfaring går hun aktivt inn for å bli godt kjent med sine pasienter, noe som hjelper henne bedre å forstå pasientens behov. Jeg har henne fortsatt som fastlege i Os selv om jeg flyttet til Minde for nesten et år siden.

Så fornøyd!!!!

Mette Halver er en VELDIG dyktig lege som alltid
tar seg tid til pasientene. Noen ganger er hun forsinket
Men dette er pga at hun må avgårde som lege
I ambulansen.
Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg fortsatt
vært bekymret for kroniske plager hos min datter.
Hadde først andre leger på det samme legesenteret som ikke fant
ut hva som var galt. Den ene legen sa at hennes sykdomsforløp
hadde vært en god læringsprosess for ham.
Mette fant ut hva det var med en gang og takket være henne så er min
datter helt frisk i dag.
Vi nordmenn har utrolig dårlig språkøre og det er nok
noen som ikke forstår hva hun sier. Men herlighet så ØV dere da!!!
den beste legen jeg har vært borti 😊👍

Vanskelig å forstå

Svært lite fornøyd.
Alltid sein inn til timen, og når en først er inne så føles det som en blir diagnostisert i full fart.
Opplevd flere ganger at kontroll timer(svangerskap) ikke blir fullverdig tatt.
Og at en må stille diagnose på seg selv.
Og språket er et problem. Spessielt for barn,

Vennlig og kompetent.

Mette Halver er forholdsvis ny her i Os,har brukt henne som fastlege ved en del anledninger.Har faktisk ingenting negativt å si,kun positive erfaringer.Hun er vennlig,har et positivt forhold til pasienten og virker faglig kompetent.Anbefales!

Dyktig og effektiv

Svært faglig dyktig lege. Veldig hjelpsom, og flink til å lytte på pasienten. Effektiv, uten at man får følelse av at legen har dårlig tid. Svært fornøyd!

Veldig fornøyd,

Er veldig fornøyd med Mette! Ho er grundig og setter seg godt inn i situasjonen din. En svært behagelig og hjelpsom lege.

lite fornøyd

Arrogant og overfladisk, dårlig kjemi kanksje , men oppleves som altfor lite tid til pasienter