Psykolog Lene Hoset

Telefonnummer981 34 011981 34 0 ...
Eikestien 6 4325 Sandnes

Siste vurderinger av Psykolog Lene Hoset

Uprofesjonell og ubehagelig

Lene Hoset Skrevet

Som trebarns far som møtte veggen, fikk jeg via fastlege henvisning til Lene Hoset Sunde for kognitiv terapi og mestringsstrategier. Jeg er frisk fra før og en godt fungerende person. Dette er ikke en melding fra en sliten, syk person som på krøkkete vis ytrer bitterhet overfor systemet eller behandlerne. Jeg er selv spesialist i helsevesenet og mitt utgangspunkt var takknemlighet og et ønske om hjelp. Fra første sekund, i det Hoset Sunde hentet meg på venterommet, var tonen hennes nonsjalant og arrogant. Mens jeg snakket og fortalte om mine problemer, ristet hun flere ganger på hodet, avbrøt meg og snakket nedsettende. Underveis hadde jeg noen spørsmål om behandlingen, hva som var riktig for meg osv, og hun responderte på et av spørsmålene med å si at hvis ikke jeg tok det jeg fikk, kunne jeg bare "pakke sammen og gå" (ordrett sitat". Jeg følte meg som et problem fra første stund.

Da jeg kom hjem etter kartleggingstimen, følte jeg meg forulempet. Senere på dagen ringte Hoset Sunde meg for å gi meg en beskjed om videre behandling. Jeg fortalte da hvordan opplevelsen min var fra timen og at jeg ikke syntes det var greit. Da jeg begynte å prate, gjespet hun høylytt og demonstrativt. Jeg ga igjen uttrykk for min skuffelse over dette og sa at jeg burde fått vite dette FØR jeg karret meg gjennom hele den energikrevende prosessen det er for en småbarnsfar å bestille time, forberede meg, fylle ut skjema, vrenge sjelen, etc, etc. Hun var svært lite forståelsesfull for dette. Jeg følte meg rett og slett dårlig behandlet. Det som da skjedde, var at Lene Hoseth tok i bruk diagnoseapparatet og sa at jeg nå "framstod som paranoid". Hun avbrøyt meg og sa "Du, nå må jeg bare si at måten du snakker på nå gjør at du fremstår som det vi kaller for paranoid med vrangforestillinger".

Jeg synes dette var veldig sårende og ba henne ta det tilbake. Når jeg i utgangspunktet opplever at jeg trenger hjelp med min egen psykiske helse, er det veldig urovekkende å få stilt en diagnose over telefonen, av en psykolog som åpenbart bare er i dårlig humør. Jeg sa at jeg ville vurdere å klage. Da fikk jeg til svar at "det måtte jeg bare" og at hun kunne forsikre meg om at "hun ville gjøre alt for å vise at min forståelse av saken var forvrengninger av det som var sant.

Jeg klaget dette inn til Rask Psykisk Helsehjelp, men burde klaget det videre til en høyere instans. Legger derfor dette inn her for å advare andre.

Beklager for opplevelsen du fikk. Jeg gjorde mitt beste, men det var denne gangen ikke godt nok.

Besvart av Lene Hoset

Trenger du en god Psykolog

Lene Hoset Skrevet

Om du leter etter en psykolog er Lene den beste ut fra mine erfaringer. Om du har truffet veggen det være seg på jobb eller ting som har hentet deg inn fra barndom. Eller traumer. Har Lene nøklene.
Hun jobber metodisk og praktisk. Hos henne får du full oppfølging. Hun er utrolig dyktig på å lese deg om du har vanskelig for å uttrykke ting som er vanskelig å snakke om. Hun er et menneske som går inn i jobben 100 prosent for at du skal få en bedre hverdag. Jeg hadde ALDRI vært der jeg er i dag uten hennes hjelp. Jeg har vært hos flere behandlere. Men Ingen av de kan sammenliknes med Lene. Hun er utrolig dyktig i sin jobb.