Psykologspesialist Synne Johanne Wollen

Telefonnummer405 14 462405 14 4 ...
Nordahl Bruns gate 22 0165 Oslo

1 vurdering

Siste vurderinger av Psykologspesialist Synne Johanne Wollen

Behandlingen gjorde meg veldig dårlig

Synne Johanne Wollen Skrevet

Jeg ønsker absolutt ikke å si noe negativt om denne psykologen som person, hun var veldig hyggelig og blid, og ønsker helt sikkert pasientene sine det beste. Men for meg ble terapiformen hun brukte fullstendig feilslått, og jeg ble gradvis mye dårligere gjennom behandlingsforløpet. Dette er nå noen år siden, og jeg var hos henne et sted mellom 10 og 15 ganger. Hun burde definitivt skjønt hvor det bar mye tidligere i behandlingsforløpet og henvist meg videre til en annen type terapi. Men det skjedde dessverre ikke. Å rote mye rundt i fortiden, snakke masse om vonde følelser, kjenne på smerten, drive med pusteøvelser/mindfulness osv. kan føre til at man faktisk blir dårligere når man har angst. Det er godt dokumentert. Det er i tillegg godt dokumentert at kognitiv terapi er den beste terapiformen for angstlidelser. Skulle ønske jeg visste det da jeg ble syk. Etter at jeg avsluttet terapien hos denne psykologen så fikk jeg raskt hjelp av en veldig dyktig psykiater hos DPS. I løpet av noen timer så greide den nye terapeuten (kun ved hjelp av kognitiv samtaleterapi) å snu hele situasjonen, og jeg greide gradvis å komme meg tilbake til en normal hverdag. Gikk i behandling hos DPS i rundt 2 måneder til sammen, og etter det kom jeg meg raskt tilbake i 100% jobb. Fortid/følelser/vanskelige opplevelser fra barndommen osv. hadde vi ikke noe fokus på der. Fokus var kun fremoverrettet, og det handlet om hvordan jeg kunne kjenne igjen negative tankemønstre, konfrontere angsten, stoppe tanker og gjøre gradvise små fremskritt (trappetrinnsmodellen). I dag fungerer jeg helt normalt og jeg har ikke vært plaget med panikkangst siden. Har du angst så anbefaler jeg å ta kontakt med Norsk Forening for Kognitiv Terapi før du velger terapeut.