Sølvi Lie Psykologpraksis

Telefonnummer990 32 919990 32 9 ...
Møllervegen 22 5525 Haugesund

Siste vurderinger av Sølvi Lie Psykologpraksis

God tvers igjennom, og veldig dyktig

Sølvi Lie Skrevet

Jeg har levd en god stund, og det var først når Sølvi og jeg sammen (som hun sier) hadde funnet ut av hvor preget livet mitt har vært av vonde ting fra barndom og ungdom, at jeg begynte å forstå både angsten, skammen, frykten og den uendelige uroen jeg bærer på. Årsaker, sammenhenger og konsekvenser.
Og så, i tillegg til all denne selvinnsikten og forståelsen, og ikke minst det at jeg ikke er feil (allikevel), at det ikke er min skyld, så har hun gitt meg en verktøykasse som hjelper i det daglige.
Mye kan fikses, og noe må man leve med. Forstå, akseptere, og også tåle. Det er vel livet det, og jeg er oppriktig glad og takknemlig for at jeg fikk denne hjelpen.

Sølvi er god som gull, og det er mennesket bak kompetansen som gjør henne til en helhetlig behandler som er noe mye mer enn bare en faglig dyktig psykolog.
Kort og godt en stor takk fra meg ☺️

Psykologen som ser deg

Sølvi Lie Skrevet

Jeg ble henvist til Sølvi via et henvisningopplegg som skal sikre at man slipper, eller må, ta ut sykemelding ved psykiske vansker. Mitt problem var en akutt livshendelse, men Sølvi hjalp meg fort med å se at mine følelser, tanker og alle de psykiske problemene jeg egentlig hadde hatt i årevis på langt nær handlet om bare denne ene hendelsen, men bunnet i traumereaksjoner som stammet helt fra barndommen og som hadde gjort meg innhyllet i skam og skyldfølelse, ute av kontakt med mine egne følelser og med min egen kropp i det hele. Jeg bodde i hodet mitt. Ingen andre steder.

Det var så mange aha-opplevelser av å gå til Sølvi at jeg nesten blir svimmel hvis jeg skal tenke gjennom dem alle, men det viktigste jeg har lært er å forsøke å få kontakt med kroppen min igjen, kjenne hva magen, ikke hjernen, føler og vil. Lære at sinne kan være konstruktivt og berettiget og viktig. At følelser ikke er svakhet. Prøve å ta de første stegene mot selvmedfølelse.

Jeg kom langt på de bare 15 timene som var tildelt meg innenfor dette programmet, men det var bare begynnelsen. Dessverre hadde jeg ikke råd til å fortsette å gå privat hos Sølvi så ofte som jeg trengte etter at de 15 timene var ferdige, så jeg valgte at det beste var å slutte da jeg følte at jeg nærmest fikk mindre ut av å gå hver 6. uke enn ikke i det hele tatt, i tillegg til penger jeg egentlig ikke hadde som fløy ut av kontoen.

Det eneste negative med terapien hos Sølvi er at jeg hadde trengt mange flere og tettere timer, men det er ikke Sølvis feil. Det er et land som tenker at psykisk helse er veldig mye mindre viktig enn fysisk helse sin skyld, at psykologer skal gjøre veldig mye mer enn å behandle mennesker, og at det skal være en tidsbegrensning på når man er "frisk nok." (Tenk hvis noen hadde sagt det til en hjertepasient: "Her på sykehuset har vi 15 liggedøgn per hjertepasient. Trenger du mer etter det kan vi dessverre ikke hjelpe deg. Det hjelper ikke at du får et nytt infarkt eller hjertesvikt. Tidsbegrensning er tidsbegrensning.")

Sølvi er et fantastisk menneske først og fremst. Lyttende, empatisk, utstråler ro. Det er godt å sitte på Sølvis kontor. At verdens roligste, skjønneste hund er med på jobb hjelper også på.

I tillegg er Sølvi rasende faglig dyktig. Bitene hun satte sammen til et system hos meg er biter jeg ikke har sett sammenhengen i siden før skolealder. Mange av tolkningene hennes har satt seg fast i meg.

Jeg anbefaler alle som har råd å velge Sølvi som terapeut! Jeg vet selv at jeg trenger mer terapi da min jobb langt fra er ferdig, og det fremdeles er mye vondt og vanskelig igjen. Uansett hvem som kan ta meg inn på offentlig avtale tror jeg ikke at de blir like bra som Sølvi rett og slett.

Flink, veldig grei å snakke med

Sølvi Lie Skrevet

Valgte Søvi etter å ha lest vurderingene på legelisten sine sider, og det viste seg å være et godt valg.
Visste egentlig ikke hva problemet mitt var da jeg gikk til hun, men jeg hadde det ofte veldig tungt og vanskelig. Hun skjønte fort hvordan hun kunne hjelpe. Hun hjalp meg med å oppdage og utfordre de negative tankene som dukka opp, og har lært meg å kjenne mer på de vonde følelsene og komme nærmere dem. Og på en måte lært å at de ikke er så farlige.

Hun er flink og kan sterkt anbefale henne.

Dyktig, tydelig og oppriktig

Sølvi Lie Skrevet

Det å stå i en livskrise som berører alle områder av ens liv, er en svært fortvilende, vanskelig og utfordrende situasjon å være i. Jeg har selv i en årrekke jobbet med mennesker i ulike livssituasjoner som trenger oppfølging over tid. Da kjennes det sårt og skamfullt og ikke evne å hjelpe seg selv, tross kunnskap og erfaring. Dette resulterte i selv-bebreidelse, selvforakt og en overskyggende følelse av å være udugelig/ utilstrekkelig. Det å få Sølvi som behandler var det beste som kunne skjedd. Jeg ble møtt av en dame som utstrålte ro, hjertevarme og godhet. Hun var aktiv- og dyp lyttende og en person som jeg fikk tillit til. Jeg har aldri opplevd å bli forstått av noen slik Sølvi har forstått meg. Det kjennes befriende, trygt og godt. Jeg opplever henne som faglig svært dyktig og oppdatert. Mellom våre treffpunkt, sender hun meg ofte linker, artikler m.v som jeg legger merke til er til god hjelp. Jeg er en selvkritisk person som forventer og krever mye av meg selv. Dette har blitt mer tydelig da hun har møtt min selvkritikk med å ta meg i forsvar, noe som har overrasket og overveldet meg. Effekten det har hatt er å gi meg selv økt medfølelse, omsorg og kjærlighet. Dette er også noe mine omgivelser har lagt merke til. For meg er det tydelig at Sølvi er et menneske som innehar en sjelden begavelse i arbeid med mennesker. Sølvi anbefales på det varmeste.

Sølvi er faglig dyktig psykolog med masse varme, trygghet og raushet!

Sølvi Lie Skrevet

En hel vond barndom skulle bearbeides. Jeg trodde ikke noensinne at jeg kunne føle meg hel igjen, som menneske.
Men det har Sølvi hjulpet meg med.
Hun nådde inn til meg, noe jeg trodde var ganske så umulig.
Jeg har fått livet mitt og verdigheten tilbake. Og jeg er ikke redd for følelsene mine lenger.

Sølvi er varm og raus. Og man får tillit til henne. Hennes kunnskap og trygghet gjør at det blir lett å få til gode samtaler. Hun har dyp innsikt i livet og det å være et menneske.
Hun styrer prosessen på en flott og verdig måte. Uansett hva som er vanskelig i livet så blir du møtt med respekt.
Sølvi er en psykolog som virkelig hjelper deg til å se ditt eget potensial og verdi.
Anbefaler henne på det varmeste!