Cosmo Clinic AS

Sandakerveien 114 b 0484 Oslo

Siste vurderinger av Cosmo Clinic AS

Bytte av brystimplantater

Lege: Thomas Moe Berg Skrevet

Jeg vil gjerne gi tilbakemelding på min erfaring med operasjonen for bytte av brystproteser hos kirurg Thomas Berg.
Jeg er utrolig fornøyd med resultatet! Operasjonen gikk kjempebra, og jeg føler meg trygg og komfortabel med resultatet.
Kirurg Berg og teamet hans viste en imponerende profesjonalitet gjennom hele prosessen, og jeg er virkelig takknemlig for deres eksepsjonelle innsats.

Tomm Bjærke er utrolig dyktig - dette var over all forventning!

Lege: Tomm K Bjærke Skrevet

Jeg har nylig tatt et brystløft og et ansiktsløft kombinert med fullt halsløft på Cosmo Clinic hos Tomm Bjærke, og deler mer enn gjerne min erfaring her.

Jeg har gått ned mye i vekt de siste par årene. Og selv om jeg syntes at det var flott å bli kvitt overvekten, så var jeg ikke like glad for all den slappe huden som fulgte med. Tyngdekraften hadde tatt et skikkelig tak i min 51 år gamle kropp og ristet alt nedover. Dermed syntes jeg at ansiktet mitt virket dratt og slitent, og jeg følte meg brått mye eldre på utsiden enn på innsiden. Jeg ønsket etter hvert å gjøre noe med det.

Da jeg begynte å kikke på hvilke muligheter som fantes, visste jeg absolutt ingenting om plastisk kirurgi, og heller ikke hvem jeg skulle velge til å hjelpe meg.
Jeg begynte å lete på nett, leste anmeldelser og snakket med noen som kjente til de forskjellige aktørene.
Det ble etter hvert tydelig for meg at overlege Tomm Bjærke, som er spesialist i plastikkirurgi ved Cosmo Clinic i Nydalen, anses for å være en av de aller fremste i feltet. Med god grunn, viste det seg.

Jeg tok sats og bestilte en time hos ham.

Mitt førsteinntrykk av Cosmo Clinic, var at jeg hadde kommet til et sted med god atmosfære. Jeg møtte blide og hyggelige folk i resepsjonen, og alt sammen virket betryggende, moderne og profesjonelt.

Tomm Bjærke er veldig hyggelig og lett å snakke med. Vi hadde en fin og informativ prat, og han tok seg god tid til å forklare og vise meg hva som ville skje om jeg bestemte meg for å gjøre alvor av planene mine. Jeg gikk derfra med en veldig god følelse, og hadde vel egentlig allerede da bestemt meg.

Nå er jeg på den andre siden, og kan fortelle at begge operasjonene gikk bedre enn jeg kunne ha forestilt meg. Ikke en eneste gang har jeg vært redd eller blitt nødt til å gå og være usikker på noe uten å få svar. Jeg har blitt tatt godt vare på og fått all informasjon jeg har trengt.

Etter brystløftet var brystene mine hovne og litt ømme i en tre ukers tid, men med en støttende sports-BH kunne jeg leve helt normalt og var tilbake på jobb etter en langhelg. Jeg var likevel forsiktig og tok det med ro, og gjorde som jeg fikk beskjed om av Bjærke. Jeg opplevde at han fulgte meg opp på en veldig god måte.

I forbindelse med den andre operasjonen, som var ansikts – og halsløftet, er jeg nå på slutten av en to ukers sykemelding. På mandag starter jeg på jobb, da føler jeg meg helt sikker på at ingen vil se at jeg er operert.

De første dagene etter operasjonen gikk jeg med bandasje rundt hodet, og følte meg litt mørbanka og stiv i ansiktet. Jeg valgte å legge meg inn på et hotell rett ved klinikken i noen dager, for å hvile godt. Det var noe ubehag og litt smerter, mest det første døgnet. Dette kunne fint dempes med smertestillende og var forventet og håndterbart.

Jeg hadde anledning til å ringe Bjærke eller klinikken om det var noe jeg lurte på, og Bjærke tok alle merkelige spørsmål fra en utålmodig sjel som meg med den største overbærenhet og profesjonalitet.

Dagen etter operasjonen var jeg tilbake på klinikken for å fjerne dren i halsen. Det var overraskende lite smertefullt, og Bjærke kontrollerte at alt så bra ut.
Ni dager senere var jeg tilbake igjen, da for å fjerne stiftene som ble brukt under operasjonen. Dette var helt smertefritt.

Men så kommer jo det som er aller mest gøy!

Da det hadde gått en liten uke, begynte hevelsen å gå gradvis ned. Ansiktet mitt fikk tilbake naturligheten sin og resultatet ble mer og mer synlig.

Når jeg ser meg i speilet i dag, bare ti dager etter operasjonen, og sola skinner ute, så får jeg lyst til å begynne å trene igjen. Og ta meg en løpetur. Og spise sunnere. Jeg blunker litt til meg selv i speilet og kan nesten ikke tro mine egne øyne.

Jeg ser 15-20 år yngre ut, og det på en «naturlig» måte. Smilet er det samme, uttrykket og særegenhetene mine de samme, men den slappe huden i nedre del av ansiktet, rundt kjeven og på halsen er helt borte.

Brystene mine ser helt naturlige ut, men har fått tilbake den ungdommelige formen de hadde da jeg var ung. Jeg valgte å ikke legge inn noe i dem, de er bare løftet opp og formet tilbake på plass. Dette kommer jo an på hva en foretrekker.

Én ting er sikkert, og det er at det er mye god mentalhygiene i å ta vare på utseendet sitt. Det å bli eldre er en del av livet. Samtidig kan en tenke at det å ta en foryngende operasjon, bidrar til at en føler seg mer frisk og opplagt, og en blir kvitt plager som går utover humøret og selvtilliten.

I mitt tilfelle, med tanke på vekttapet og mange tøffe og slitsomme år før det, fikk jeg hjelp til å gjøre en restart og finne tilbake til godfølelsen.

Det var definitivt verdt hver krone jeg betalte. En investering i livskvalitet, vil jeg si!

Hvis du vurderer å gjøre det samme som meg, så gir jeg Tomm Bjærke og Cosmo Clinic mine aller varmeste anbefalinger. Jeg garanterer at du vil være i de absolutt beste hender.

Empatisk og faglig dyktighet

Lege: Hilde Bjærke Skrevet

Spurte en bekjent som er operasjon sykepleier om hvem hun ville anbefale hvis jeg for eksempel fjerne rynker rundt øynene.
Hun anbefalte dr Hilde Bjærke som hun opplevde som en meget dyktig plastisk kirurg.
Etter å ha tenkt tanker som skal en ikke eldes på en helt naturlig måte, så bestemte jeg meg for å hvert fall ta en konsultasjon hos dr. Hilde Bjærke.
Det hun anbefalte var ansikts/halsløft. Opplevde det som veldig tillitsvekkende at hun gav sin vurdering ifht hva som ville være mest naturlig for mitt fjes.
Og at hun hadde svar på alle mine spørsmål. Spørsmål som hun besvarte på en profesjonell og empatisk måte, bedre kan det ikke bli.
Konsultasjonen gav også en grundig og realistisk gjennomgang av hele prosessen, noe som jeg satte stor pris på.
Fikk til og med visittkortet til dr. Hilde Bjærke med beskjed om at lurte jeg på noe så kunne jeg bare ringe!
Og resultatet, jeg ble storfornøyd! Faktisk så angrer jeg nå på at jeg ikke tok dette inngrepet for flere år siden.
Hele prosessen fra begynnelsen til slutt meget bra. Dyktige folk fra resepsjonisten, anestesilege, operasjonssykepleier og personalet på oppvåkningsrommet. Dessuten delikate omgivelser og en klinikk som ligger meget sentralt

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Thomas Moe Berg Skrevet

Jeg har opplevd Thomas som veldig dyktig og trygg. Glimrende gjennomføring av prosedyren med et godt resultat :) terning 6

Fantastisk resultat!

Lege: Hilde Bjærke Skrevet

Etter grundig research var Cosmo Clinic den eneste klinikken i Norge jeg på forhånd vurderte som aktuell får å få gjennomført halsløft/facelift. Hilde Bjerke regnes som en av de dyktigste kirurgene innenfor sitt felt. Resultatet overgår likevel mine forventninger, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Hilde Bjerke har utvist en profesjonalitet og dyktighet som er svært imponerende, og jeg har bare lovord å si om henne. Det gjelder selvfølgelig det fantastiske resultatet, men også hennes evne til å se og vareta pasientenes behov både i forkant og i etterkant av operasjonen er beundringsverdig. De gangene jeg nå i etterkant har lurt på noe, har hun gitt umiddelbar tilbakemelding, noe jeg har opplevd som veldig trygt (samtidig som jeg har lurt på hvordan det er mulig til enhver tid å være så «på»). Jeg fikk samtidig utført øyelokkoperasjon, og jeg vil på det varmeste anbefale Cosmo Clinic.