Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Knarvik legekontor
Lang ventetid, dårlig oppfølging og lite struktur.
Lege: Marit Lauritsen Tepstad SkrevetFørsteinntrykket og møte med legen ga et merkelig inntrykk – legen virket mer opptatt av å vise frem sin nye kontorpult enn å lytte til pasientens behov. Hun sto også lenge i gangen for å fortelle forbigående leger om hvor fint kontoret hennes var på vei til å bli.
Har hatt flere forsøk på å få svar på e-konsultasjoner uten respons innen rimelig tid. Må purre via resepsjonen. Opplever legen som ustrukturert og lite fokusert, og man føler seg verken hørt eller ivaretatt.
Tidligere fastlege på samme kontor var effektiv og løsningsorientert – nå er det motsatt. Resepsjonisten prøver å rydde opp med å sende purring til legen for å svare pasienter, men pasientene blir sittende igjen med lang ventetid og konsekvensene.
Faglig Dyktig og God Samarbeid med pasienten.
Lege: Marita Terese Bru SkrevetDa Malmquist gikk i permisjon, lurte jeg på hva kommer videre. Da jeg hørte at Marita skulle bli den nye fastlegen ble jeg positivt overrasket. Hun er kjent for en helhetlig tilnærming til pasienten og hører på deg. Marita er faglig dyktig og empatisk lege.
Det eneste negative er at Knarvik legekontor er nesten umulig å nå igjen på telefon for å bestille time, slik har det vært lenge før Marita startet. Her bør kommunen/ ledelse gripe inn å rydde opp. Det kan ikke være slik at man sitter i telefonkø i 38 minutter. Organisering av kontoret et et fellesproblem for ledelse, kommune, alle legene og personalet. For legene kollektivt gjelder å svare på e-meldinger og signere resepter, slik at henvendelser på telefonen går ned. Og ledelsen må sette flere sekretærer til å svare på telefonen.
Somler og stresser
Lege: Marit Lauritsen Tepstad SkrevetFornye søknader og resepter kan ta opptil flere uker. Det har vært umulig å få akuttimer - jeg trodde alle fastleger må ha det? Det tar også uker å få time til vanlig konsultasjon.
Jeg har sittet nærmere 3 timer på venterommet. Dr. Tepstad roper inn en pasient som kommer ut igjen etter ca. 15-20 minutter. Så kan det ta veldig lang tid før hun roper inn neste pasient.
Tragisk
Lege: Marit Lauritsen Tepstad SkrevetVente i 2 timer, ingen informasjon. Dårlig behandling av kundene sine. En har 2 timer fri fra jobb for å gå til lege, etter det må en bruke fri uten lønn.
God fastlege
Lege: Kim Nguyen SkrevetFantastisk lege som vi har hatt i mange år.Har vert en god kontakt mellom oss og sykehuset.Flink til å lytte til pasienten og finne løsninger på våre helseproblem. Hilsen [Navn fjernet av moderator]
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.