Moss Øyelegesenter

Telefonnummer69 20 42 2069 20 42 ...
Ekholtveien 114 1526 Moss

Siste vurderinger av Moss Øyelegesenter

konsultasjon hos øyelegen

Lege: Lars Haakon Berger Skrevet

I et tidligere arbeidsforhold ble det formidlet til meg" det er mer mellom himmel og jord enn øynene kan se", før det ble avsluttet med en klem. Konsultasjonen hos dr Berger startet og ble avsluttet uten et håndtrykk engang, noe jeg antar begge parter satte pris på. Legen formidlet at det han kunne diagnostisere var kun det han kunne se. Han formidlet at jeg trengte briller og at behovet vil bli større med alder p.g.a. aldersrelaterte endringer i synet, noe som ikke var farlig. Det var likevel valgfritt hvorvidt jeg brukte briller eller ei siden som han sa " enkelte liker å se tydelig, andre har ikke noe imot et tåkelagt syn".
Med hensyn til kommunikasjon opplevde jeg at han korrigerte meg når jeg forsto en setning han formidlet som en slutning, mens han påpekte at det var et spørsmål.
God praktisk gjennomføring med betaling ved ankomst før konsultasjonen og god flyt i målinger og scanning av øynene før konsultasjonen, noe som medførte at hele seansen( inkludert konsultasjon) var over i løpet av 1/2 time. Registrering og betalingen ved ankomst kunne med fordel automatiseres i tilfelle det kan tilrettelegges for syns hemmede personer.

Avfeiende

Lege: Lars Haakon Berger Skrevet

Imponerende evne til å være dismissiv og avfeie symptomer før han i det hele tatt har fått hørt mer enn en setning. Dårlig til å lytte og avfeier på autopilot før man rekker å forklare. Dårlig opplevelse.

Forferdelig opplevelse

Lege: Lars Haakon Berger Skrevet

I etterkant av timen hos Berger, sitter jeg igjen med en ubehagelig følelse. Måten han snakker til pasienter er under en hver kritikk!

Arrogant og slem

Lege: Lars Haakon Berger Skrevet

Jeg var nylig hos Berger med sønnen min etter henvisning fra helsestasjon. Sønnen min fyller snart 5 og vi ble møtt på en ugrei måte. Han kjeftet på barnet fordi han ikke klarte å gjengi de minste formene riktig. I tillegg fikk han beskjed om at innsatsen hans ikke fortjente en applaus og at han henger etter i utviklingen sin. Som mor fikk jeg helt bakoversveis. Det skal sies at barnet verken sa eller gjorde noe som skulle tilsi denne tilbakemeldingen. Og vi har heller aldri fått høre noe sånt tidligere heller. Jeg er skeptisk til at Berger tar i mot så unge pasienter når han åpenbart ikke klarer å håndtere små barn. Han anbefales absolutt ikke hvis du skal ta med barnet ditt der, styr unna og velg noen andre.

Følte meg ikke velkommen

Lege: Lars Haakon Berger Skrevet

Mitt første møte med berger var ikke som forventet, da jeg hadde bedr om og få med faktura. Da fikk jeg beskjed om at om jeg skulle ha faktura så måtte jeg betale denne også, hvis ikke var jeg ikke velkommen der.
Videre opplever jeg han som arrogant og belærende, mens også at han bagatelliserer bekymringene pasienten har.