Oslogynekologene

Tlf: 22 69 16 01 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Oslogynekologene

Utrolig hyggelig og trygg

Lege: Sverre Sand Skrevet

Vil abselutt anbefale han til alle, spesielt om du synes det er litt skummel å dra til gynekologen :)

Trygg og effektiv konsultasjon

Lege: Anette Berg Skrevet

Satte seg raskt inn i problemstillingene, tok alle bekymringer på alvor og gjorde flere undersøkelser selv om hun mente det ikke var grunn til bekymring. Føler meg godt utredet og trykk på hennes konklusjon!

Great professional

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Dr. Oskar followed me up on my third pregnancy and was extremely competent, he was recommend by my previous phisician as the best specialist in ultrasound in Norway. He is very thorough and I felt safe with him because I knew he was checking everything and explaining me all the details. He also uses very modern equipments which helps a lot. When I was doing my ultrasound at the hospital they gave different information and of course Dr. Oskar was right about everything he said including my due date, weigh and length of the baby and about my placenta previa position.
I highly recommend him to every pregnant woman!

Ikke å anbefale!

Lege: Anette Berg Skrevet

Vært hos henne før, var helt ok inntrykk. GU undersøkelsen og celleprøven ble gjennomført slik det skulle. Andre gang jeg skulle til henne var et mareritt! Var litt anspent, men hun tok seg ikke bryet med å få meg til å slappe av før hun førte inn nebbet, noe som førte til ubehagelig og vond start på undersøkelsen. Selve celleprøven var helt jævelig. Har tatt celleprøve to ganger før og da var det noe ubehag. Denne gangen var det utrolig smertefult! Føltes som hun førte børsten langt inn i cervix! Store blødninger etter undersøkelsen. Blødde gjennom minst 3 ganger, endte med å måtte dra til legevakt. Blødningen avtok ikke før 14 timer senere. Aldri hendt før. Virker som hun var stressa og skulle gjennomføre undersøkelsen så fort som mulig. Må ha rispet opp et blodkar siden hun var så uforsiktig. Ikke virket det som hun hadde så mye erfaring med p-piller heller. Usympatisk, stressa, utrolig dårlig opplevelse.

Sjokkert!!

Lege: Anette Berg Skrevet

Hadde fått en henvisning fra min fastlege angående store blødninger i overgangsalderen..store smerter i underlivet. under selve undersøkelsen hadde jeg store smerter,fikk da klar beskjed om at nå måtte jeg BEHERSKE meg,med en lite hyggelig stemme.Så fikk jeg beskjed om at hvis man hadde masse forskjellig sexpartnere kunne jeg få infeksjoner!! Hvorpå jeg da svarte har ikke hatt samleie på 3 år.virket ikke som hun var interessert i hva jeg var henvist dit for,men hadde allerede dømt meg! Aldri i mitt liv har jeg følte meg så "liten" etter et legebesøk .

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Imøtekommende og trygg lege. Meget serviceinnstilt og kan sitt fag.0 Følte jeg ble tatt på alvor. Helt fantastisk og kan virkelig anbefales.

Meget dyktig gynekolog

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Jeg opplevde legen som rolig, kunnskapsrik og lyttende. Han er flink til å forklare hvorfor han gjør det han gjør, hvilke prøver som tar for å finne ut at hva osv.

En så behagelig opplevelse som mulig når det i bunn og grunn er snakk om at noen skal opp i underlivet ditt.

En gynekolog uten empati for sine pasienter. Anbefales IKKE!

Lege: Anette Berg Skrevet

Jeg ble henvist til gynekolog pga. problemer med urinering, kløe, svie sprekkdannelser (sår) ved kjønnslepper, og generell ubehag i vagina. For det første forstod Berg ikke hvorfor jeg var blitt sendt til gynekolog. Berg antok også jeg hadde herpes før hun engang hadde tatt prøver eller undersøkt meg. For det andre varte den gynekologiske undersøkelsen kun et par minutter før jeg ble bedt om å kle på seg. Det ble ikke tatt en grundig undersøkelse av pasients indre og ytre vagina med forklarende informasjon. Det ble kun tatt en Herpes prøve, og jeg følte hun ikke ønsket å bruke tid på meg. Som helsepersonell kan man bare ikke anta eller tro en pasient har en sykdom, spesielt når det handler om alvorlige sykdommer som kan føre til store emosjonelle ubehag. Jeg var nervøs en uke før jeg fikk svar på mine prøver, som ikke en gang ga samsvar med det gynekolog hadde kommet frem til. Prøven var negativ. Gynekolog viste også inkompetanse da pasient selv foreslo hva årsaken kunne være. Berg sa det ikke var mulig å få sår/sprekkdannelser av vestibulitt, en sykdom som jeg fikk påvist av utenlandsk gynekolog i fjor. Da jeg fortalte om min tilfredshet med behandling i utlandet og med disse legene og gynekologene, ble følgende utsagt sagt av Berg: ”Da får du flytte tilbake til X da vet du.” Da jeg selv gikk igjennom min journal i X, leste igjennom alle mottatte vedlegg av tidligere gynekolog igjen, samt leste seg grundig opp på sykdommen, så er fakta at det er mulig med sprekkdannelser og smerter pga. vestibulitt. Som gynekolog bør denne sykdommen tas alvorlig, og jeg ble møtt med en inkompetent og lite empatisk holdning. Fraråder denne gynekologen på det sterkeste, og anbefaler alle misfornøyde pasienter å sende inn en formell klage til Fylkesmannen. Jeg begynte å gråte etter et besøk på Oslogynekologene hvor hun jobber, og kommer aldri til å sette min ben hos henne igjen.

Gir deg følelse av trygghet og at du blir sett

Lege: Sverre Sand Skrevet

Sverre ga meg god informasjon, effektiv og smerteløs undersøkelse og god oppfølging. En erfaren gynekolog som svarer godt på spørsmål og får deg til å føle deg trygg og ivaretatt. Setter utrolig pris på hjelpen jeg fikk. Anbefaler han.

Fantastisk lege!

Lege: Anny E Spydslaug Skrevet

Jeg hadde en svært positiv opplevelse under mitt legebesøk hos Anny Spydslaug. Hun var svært dyktig, forståelsesfull og nøye, med høy faglig kompetanse. Jeg føler at jeg ble tatt seriøst, møtt med respekt og at hun hadde et genuint ønske om å hjelpe. Jeg kan anbefale henne på det sterkeste!

Veldig koselig lege

Lege: Sverre Sand Skrevet

Er veldig fornøyd at jeg fikk Sverre som lege. Forklarer forståelig, lytter, god kommunikasjon og vet hva han gjør og sier. 1000 takk Sverre Sand!

Empatisk og lyttende

Lege: Sverre Sand Skrevet

Veldig fornøyd med Sverre Sand. Dette er første gang jeg har vært til en GU undersøkelse utført av fagperson. Ble litt satt ut av at en student skulle bli med på undersøkelsen min, var jo litt nervøs fra før av så hjalp ikke å ha et par ekstra øyne under opplæring. Men det ordnet seg fint.
Jeg fikk svar på mine spørsmål som ble håndtert profesjonelt av Sverre. Følte at her kunne man spørre om alt og ingen spørsmål var "dumme". Følte ,meg ivaretatt, sett og hørt. Anbefaler Sverre på det sterkeste, han tok seg god tid til meg og er et behagelig vesen.

Verste legen jeg har vært borti!!

Lege: Anette Berg Skrevet

Hun er ikke særlig empatisk. Det virker ikke ut som hun fokuserte så mye på pasientkontakt/kommunikasjon under studiene i alle fall. Det er når jeg møter leger som henne at jeg mister litt av troa når det kommer til helsevesenet.

Jeg fikk vite at jeg har PCOS, men fikk ikke vite særlig om tilstanden eller hva jeg bør gjøre. Det virket ut som hun hadde dårlig tid og ønsket neste pasient inn raskest mulig.

Fikk en annen gynekolog. Kunne ikke ha vært mer fornøyd.

Styr unna!!

I would not recommend this doctor

Lege: Anette Berg Skrevet

Dr. Berg is a nice woman, but despite many appointments in the course of one year, she has not been able to help / support with an ongoing disease. No explanations were provided, no suggestions and no support. During the exams, the fault was often given by Dr. Berg to daily stress, despite the analysis always showing positive results. After a year of struggles and very hard repercussions on personal life, both mentally and physically, I asked for an appointment at another gynaecologist, whom after the first visit has been able to place together the "puzzle pieces", found a diagnosis and a cure. As a patient, I would not recommend Dr. Berg.

Super gynekolog

Lege: Sverre Sand Skrevet

Her blir man tatt på alvor! Jordnær type, jeg liker når det ikke er noe "dulling", men rett på sak. Veldig dyktig. Han har "oppdaget" ting ingen annen gynekolog har fortalt meg på mine tredve år på jorda. Satser på å fortsette med Sverre når det blir familieforøkelse.

Veldig godt fornøyd.

Lege: Sverre Sand Skrevet

Etter 35 år som pasient hos hyggelige og flinke Torkel Rud var jeg veldig spent på hans etterfølger. Jeg hadde ikke noe å engste meg for. Sverre Sand fikk jeg god kontakt med, han er veldig flink og hyggelig som Rud.

Komplett gynekolog

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Oscar Åkesson har fulgt meg opp siste 7 årene i forbindelse med prøving og to aborter. Enormt sympatisk, løsningsorientert og kunnskapsrik. Nå under tredje svangerskap har jeg følt meg ekstra ivaretatt, hyppig og god oppfølging. Tar seg alltid god tid, lett å spørre om alt man lurer på. Slapper alltid av i gynstolen. Anbefales på det varmeste.

Svært skuffende

Lege: Anette Berg Skrevet

Jeg opplevde Anette Berg som svært usympatisk og lite medmenneskelig. Hun satte seg ikke inn i min historie, stilte ingen spørsmål, og hun påpekte at vi kun hadde 15 minutter til rådighet. Følte lite støtte rundt mine medisinske problemer, og kjente meg både skremt, stresset og lei meg etter møtet. Kommer definitivt ikke tilbake.

Aldri igjen

Lege: Anette Berg Skrevet

Ren og hyggelig klinikk, men skal aldri sette mine føtter her igjen. Bensinstasjoner flest har bedre kundeservice. 2 timer ventetid i telefonen og kalde svar, beskjed om å "bite tennene sammen", legen sa rett ut at jeg kunne "dra et annet sted". Hadde hastehenvisning etter akutt sykdom så det var ikke et alternativ. Mangel på medmenneskelighet, generelt en unødvendig traumatiserende opplevelse som hadde vært mye bedre om man ble mottatt på en hyggelig måte. Vondt å gjennomføre en sånn undersøkelse hos personell du overhodet ikke føler deg komfortabel hos.

Er i ettertid fremdeles helt ute av meg etter dette besøket og kommer til å ha problemer med å stole på helsepersonell igjen. Anbefales IKKE.

Fantastsk, hensynsfull og profesjonell behandler med hyggelig kommunikasjonsform.

Lege: Erik Qvigstad Skrevet

Jeg anbefaler denne gynekologen på det varmeste. Hadde både us og et lite inngrep utført av denne legen.