Oslogynekologene

Tlf: 22 69 16 01 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Oslogynekologene

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Imøtekommende og trygg lege. Meget serviceinnstilt og kan sitt fag.0 Følte jeg ble tatt på alvor. Helt fantastisk og kan virkelig anbefales.

Meget dyktig gynekolog

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Jeg opplevde legen som rolig, kunnskapsrik og lyttende. Han er flink til å forklare hvorfor han gjør det han gjør, hvilke prøver som tar for å finne ut at hva osv.

En så behagelig opplevelse som mulig når det i bunn og grunn er snakk om at noen skal opp i underlivet ditt.

En gynekolog uten empati for sine pasienter. Anbefales IKKE!

Lege: Anette Berg Skrevet

Jeg ble henvist til gynekolog pga. problemer med urinering, kløe, svie sprekkdannelser (sår) ved kjønnslepper, og generell ubehag i vagina. For det første forstod Berg ikke hvorfor jeg var blitt sendt til gynekolog. Berg antok også jeg hadde herpes før hun engang hadde tatt prøver eller undersøkt meg. For det andre varte den gynekologiske undersøkelsen kun et par minutter før jeg ble bedt om å kle på seg. Det ble ikke tatt en grundig undersøkelse av pasients indre og ytre vagina med forklarende informasjon. Det ble kun tatt en Herpes prøve, og jeg følte hun ikke ønsket å bruke tid på meg. Som helsepersonell kan man bare ikke anta eller tro en pasient har en sykdom, spesielt når det handler om alvorlige sykdommer som kan føre til store emosjonelle ubehag. Jeg var nervøs en uke før jeg fikk svar på mine prøver, som ikke en gang ga samsvar med det gynekolog hadde kommet frem til. Prøven var negativ. Gynekolog viste også inkompetanse da pasient selv foreslo hva årsaken kunne være. Berg sa det ikke var mulig å få sår/sprekkdannelser av vestibulitt, en sykdom som jeg fikk påvist av utenlandsk gynekolog i fjor. Da jeg fortalte om min tilfredshet med behandling i utlandet og med disse legene og gynekologene, ble følgende utsagt sagt av Berg: ”Da får du flytte tilbake til X da vet du.” Da jeg selv gikk igjennom min journal i X, leste igjennom alle mottatte vedlegg av tidligere gynekolog igjen, samt leste seg grundig opp på sykdommen, så er fakta at det er mulig med sprekkdannelser og smerter pga. vestibulitt. Som gynekolog bør denne sykdommen tas alvorlig, og jeg ble møtt med en inkompetent og lite empatisk holdning. Fraråder denne gynekologen på det sterkeste, og anbefaler alle misfornøyde pasienter å sende inn en formell klage til Fylkesmannen. Jeg begynte å gråte etter et besøk på Oslogynekologene hvor hun jobber, og kommer aldri til å sette min ben hos henne igjen.

Gir deg følelse av trygghet og at du blir sett

Lege: Sverre Sand Skrevet

Sverre ga meg god informasjon, effektiv og smerteløs undersøkelse og god oppfølging. En erfaren gynekolog som svarer godt på spørsmål og får deg til å føle deg trygg og ivaretatt. Setter utrolig pris på hjelpen jeg fikk. Anbefaler han.

Fantastisk lege!

Lege: Anny E Spydslaug Skrevet

Jeg hadde en svært positiv opplevelse under mitt legebesøk hos Anny Spydslaug. Hun var svært dyktig, forståelsesfull og nøye, med høy faglig kompetanse. Jeg føler at jeg ble tatt seriøst, møtt med respekt og at hun hadde et genuint ønske om å hjelpe. Jeg kan anbefale henne på det sterkeste!

Veldig koselig lege

Lege: Sverre Sand Skrevet

Er veldig fornøyd at jeg fikk Sverre som lege. Forklarer forståelig, lytter, god kommunikasjon og vet hva han gjør og sier. 1000 takk Sverre Sand!

Empatisk og lyttende

Lege: Sverre Sand Skrevet

Veldig fornøyd med Sverre Sand. Dette er første gang jeg har vært til en GU undersøkelse utført av fagperson. Ble litt satt ut av at en student skulle bli med på undersøkelsen min, var jo litt nervøs fra før av så hjalp ikke å ha et par ekstra øyne under opplæring. Men det ordnet seg fint.
Jeg fikk svar på mine spørsmål som ble håndtert profesjonelt av Sverre. Følte at her kunne man spørre om alt og ingen spørsmål var "dumme". Følte ,meg ivaretatt, sett og hørt. Anbefaler Sverre på det sterkeste, han tok seg god tid til meg og er et behagelig vesen.

Verste legen jeg har vært borti!!

Lege: Anette Berg Skrevet

Hun er ikke særlig empatisk. Det virker ikke ut som hun fokuserte så mye på pasientkontakt/kommunikasjon under studiene i alle fall. Det er når jeg møter leger som henne at jeg mister litt av troa når det kommer til helsevesenet.

Jeg fikk vite at jeg har PCOS, men fikk ikke vite særlig om tilstanden eller hva jeg bør gjøre. Det virket ut som hun hadde dårlig tid og ønsket neste pasient inn raskest mulig.

Fikk en annen gynekolog. Kunne ikke ha vært mer fornøyd.

Styr unna!!

I would not recommend this doctor

Lege: Anette Berg Skrevet

Dr. Berg is a nice woman, but despite many appointments in the course of one year, she has not been able to help / support with an ongoing disease. No explanations were provided, no suggestions and no support. During the exams, the fault was often given by Dr. Berg to daily stress, despite the analysis always showing positive results. After a year of struggles and very hard repercussions on personal life, both mentally and physically, I asked for an appointment at another gynaecologist, whom after the first visit has been able to place together the "puzzle pieces", found a diagnosis and a cure. As a patient, I would not recommend Dr. Berg.

Super gynekolog

Lege: Sverre Sand Skrevet

Her blir man tatt på alvor! Jordnær type, jeg liker når det ikke er noe "dulling", men rett på sak. Veldig dyktig. Han har "oppdaget" ting ingen annen gynekolog har fortalt meg på mine tredve år på jorda. Satser på å fortsette med Sverre når det blir familieforøkelse.

Veldig godt fornøyd.

Lege: Sverre Sand Skrevet

Etter 35 år som pasient hos hyggelige og flinke Torkel Rud var jeg veldig spent på hans etterfølger. Jeg hadde ikke noe å engste meg for. Sverre Sand fikk jeg god kontakt med, han er veldig flink og hyggelig som Rud.

Komplett gynekolog

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Oscar Åkesson har fulgt meg opp siste 7 årene i forbindelse med prøving og to aborter. Enormt sympatisk, løsningsorientert og kunnskapsrik. Nå under tredje svangerskap har jeg følt meg ekstra ivaretatt, hyppig og god oppfølging. Tar seg alltid god tid, lett å spørre om alt man lurer på. Slapper alltid av i gynstolen. Anbefales på det varmeste.

Svært skuffende

Lege: Anette Berg Skrevet

Jeg opplevde Anette Berg som svært usympatisk og lite medmenneskelig. Hun satte seg ikke inn i min historie, stilte ingen spørsmål, og hun påpekte at vi kun hadde 15 minutter til rådighet. Følte lite støtte rundt mine medisinske problemer, og kjente meg både skremt, stresset og lei meg etter møtet. Kommer definitivt ikke tilbake.

Aldri igjen

Lege: Anette Berg Skrevet

Ren og hyggelig klinikk, men skal aldri sette mine føtter her igjen. Bensinstasjoner flest har bedre kundeservice. 2 timer ventetid i telefonen og kalde svar, beskjed om å "bite tennene sammen", legen sa rett ut at jeg kunne "dra et annet sted". Hadde hastehenvisning etter akutt sykdom så det var ikke et alternativ. Mangel på medmenneskelighet, generelt en unødvendig traumatiserende opplevelse som hadde vært mye bedre om man ble mottatt på en hyggelig måte. Vondt å gjennomføre en sånn undersøkelse hos personell du overhodet ikke føler deg komfortabel hos.

Er i ettertid fremdeles helt ute av meg etter dette besøket og kommer til å ha problemer med å stole på helsepersonell igjen. Anbefales IKKE.

Fantastsk, hensynsfull og profesjonell behandler med hyggelig kommunikasjonsform.

Lege: Erik Qvigstad Skrevet

Jeg anbefaler denne gynekologen på det varmeste. Hadde både us og et lite inngrep utført av denne legen.

I trygge hender

Lege: Erik Qvigstad Skrevet

Dyktig og med stor menneskelig innsikt. Tar godt vare på pasienter og kollegaer. Følger opp i etterkant.

Beste gynekolog

Lege: Sverre Sand Skrevet

Fikk endelig hjelp etter år med smerter og nå er jeg så å si smerte fri. Godt å ha en lege som forstår

Veldig fornøyd!

Lege: Oskar Lennart Åkesson Skrevet

Legen var rolig, men tydelig i talen. Brukte god tid, forklarte alt og var generelt veldig hyggelig.

Ikke et hyggelig besøk

Lege: Anette Berg Skrevet

Var hos gynekolog Berg ved to anledninger etter en spontanabbort i høst. Hun informerte veldig lite i forkant av og under undersøkelsene, og var middels hyggelig under begge time.
Påpekte også ved flere anledninger hvor opptatt hun er og hvor vanskelig det er å få time hos henne. Dette som en respons på at jeg ikke visste om jeg kunne ta timen hun tilbød siden jeg jobber turnus.

Anbefaler ikke gynekolog Berg med bakgrunn i service eller profesjonalitet, men opplever at hun er faglig flink og henviste meg videre til sykehus.

Empatisk

Lege: Torun Garman Clausen Skrevet

Å gå til gynekolog er på ingen en fornøyelse. Og jeg er stresset alerede uker i forveien. Ja det var tre måneders ventetid på timen, men det kan jeg leve med. Hun var høffelig og imøtekommende. Veiledet meg igjennom hele timen. Viste enorm forståelse, og trøstet meg da jeg desverre er en av de som gruer seg så mye at jeg begynner å gråte før hun har gjort noe som helst. Heldigvis tre år til neste gang, men jeg kommer til henne igjen. Kjapp og effektiv og så smertefritt det kan få blitt...