Privathospitalet - Fana Medisinske Senter

Tjernvegen 30 5232 Paradis

Siste vurderinger av Privathospitalet - Fana Medisinske Senter

Sikkert faglig dyktig men arrogant, ufin tone og minimal oppfølging.

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Jeg hadde en enkelt konsultasjon hos denne legen for en tid tilbake siden. Jeg har blitt fortalt at han skal være meget dyktig på sitt felt men totalopplevelsen min var dessverre svært negativ. Jeg satt med en følelse av å bli fullstendig overkjørt og at jeg ikke ble lyttet til.

Store deler av konsultasjonen føltes som å rase gjennom et spørreskjema. Legen gav klart uttrykk for at jeg kun skulle svare kort på det jeg ble spurt om og ellers holde kjeft. Hvis jeg prøvde å utdype svarene mine utover 2-3 ord ble jeg avbrutt. Det er fint at legen legger opp til en effektiv konsultasjon men dette ble litt i overkant synes jeg. Jeg følte meg behandlet som et barn: "Nå må du være stille for nå snakker JEG". Det oppsto aldri en god dialog mellom legen og meg.

Saken ble ikke bedre av administrativt rot fra legesenteret i ukene etter konsultasjonen. Da jeg ringte resepsjonen for å etterlyse svar fra eksterne prøver sa de til meg at prøvesvarene hadde kommet for to uker siden men hadde blitt "lagt i feil mappe". Jeg trodde derfor at legen og/eller legesenteret ikke hadde gjort jobben sin og klaget på dette. Da fikk jeg en sint og indignert Dr.Nordahl på tråden. Han mer eller mindre skjelte meg ut. Han påstod hardnakket at prøvesvarene nettopp hadde kommet, noe jeg forsåvidt ikke har grunn til å betvile. At det i såfall var en ansatt i legesenteret sin resepsjon som hadde gitt meg feil informasjon spilte ingen rolle for Dr.Nordahl. Det var tydelig at han tok dette svært personlig og var rasende på meg fordi jeg hadde klaget på det som basert på informasjonen jeg fikk fra legesenteret fremsto som manglende oppfølging. Han klarte faktisk å lire av seg at han var spesielt kjent for å ta godt vare på pasientene sine samtidig som han skjelte meg ut etter noter. Helt utrolig! Jeg kom knapt nok til orde for å forklare hva som egentlig hadde skjedd. At han tidligere hadde lovet å koordinere saken min videre og "samle tråder" fra forskjellige spesialistundersøkelser var tydeligvis glemt. Jeg hørte aldri mer fram ham etter denne utskjellingen. Sikkert like greit for videre kontakt hadde neppe vært særlig konstruktivt.

Alle kan gjøre en feil, det har jeg overhodet ingen problemer med men når legen ringer ens ærend på kveldstid for å skjelle meg ut pga en feil som faktisk ble gjort av legesenteret... da er vi langt over grensen for det akseptable.

På den positive siden tok legen seg tid til å gjøre en rekke undersøkelser under konsultasjonen og jeg tviler som sagt ikke på det faglige nivået. Likevel sitter jeg igjen med et særdeles dårlig totalinntrykk. En lege skal rett og slett ikke behandle syke mennesker som er redd og bekymret på denne måten.

Lite pent resultat etter brystreduksjon

Lege: Alf Tore Aas Skrevet

Misfornøyd med resultatet, stygge klumpete arr på begge sider. (under armene) Ubehagelig følelse. Kjenner klumpene ved all aktivitet av armer. Brystvortene er ikke symmetrisk. Har en grop under venstre bryst på størrelse med drue.
Da jeg påpekte det under oppfølging/kontroll fikk jeg beskjed om å slanke meg. (Har normal BMI, bruker størrelse 40) Det har ikke bedret seg ,plager meg slik at jeg vurderer å korrigere det.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Jeg har nå vært hos Nordahl to ganger, og begge gangene blitt sett og hørt. Han legger til grunne mye arbeid før han setter i gang en operasjon, og utfører den profesjonelt. Når man sitter på konsultasjon er det tydelig at dette er en mann med mye kunnskap om sitt felt, og som pasient blir man grundig informert om hva og hvorfor ting vil bli gjort. Jeg har begge gangene gått ut av kontoret og følt meg trygg på den vurderingen jeg har fått.

Flink kirurg, Fryktelig dårlig på pasientbehandling

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Den mest arrogante personen jeg har møtt i helsevesenet.
Sur, arrogant og frekk kirurg på to manns hand, andre kollegaer i nærheten er han en helt annen.

Hadde jeg fått valgt kirurg på nytt, ville jeg aldri valgt Dr. Bjørn Rosenberg.
En operasjon som skulle gjøre min fysiske og psykiske helse bedre, er i dag en daglig påminning om en fryktelig behandling av denne kirurgen.

Følte meg trygg og ivaretatt

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Perfekt resultat ved buk operasjon, følte meg trygg og ivaretatt. Ikke minst ble jobben utført profesjonelt. Veldig fornøyd med alt