Asker Endoskopiklinikk

Knud Askers vei 28B, Trekanten senter 1383 Asker

• Gastroenterolog og indremedisiner

Siste vurderinger av Asker Endoskopiklinikk

En lege som blir irritert over dine tårer

Lege: Tore Sandanger Skrevet

Dette var mitt livs værste opplevelse av å bli møtt av en slik lege.

Da jeg skulle forklare mitt problemstilling ble jeg avbrudd og forklart hva dette kunne være og at det mest sannsynlig var stress.

Når selve undersøkelsen ble startet fikk jeg en voldsom reaksjon på undersøkelsen og fikk ikke til å puste, å slutte å brekke opp luften som dem satt i. Jeg prøvde så godt jeg kunne, men istedenfor støttende og veiledende ord stod både legen og sykepleien å sa gjentatte ganger "kan du vær så snill å holde opp med det der?! slutt å beveg deg, ellers så for vi ikke dette til! Ikke beveg på beina dine! Ligg i ro!" Hvor jeg kjente sykepleieren hold meg mer og mer vondt fast med nevne.

Når undersøkelsen var ferdig fikk jeg en emosjonell reaksjon hvor jeg satt og grein. Dette brydde ikke legen seg om, han begynte å forklare til meg hva som var galt mens jeg satt og gråt. Når han var nesten ferdig så blir han irritert å spør meg til slutt "hva er det, hvorfor gråter du?"
Da sier jeg at "jeg må bare få en pause, det her ble for mye"
Hvor jeg får i respons "javel, da går jeg inn på kontoret mitt så får du si ifra når du e ferdig da"

Når han gjekk og lukket skyve døren bak seg satt jeg der og følte meg rett og slett overfalt. Jeg viste ikke heilt hva jeg skulle gjøre derfra.

Jeg opplevde ikke å bli tatt på alvor eller bli hørt, selve diagnosen og undersøkelsen syntes jeg var sløvt gjort. Men det skal ikke jeg kommentere her. Jeg ble snakket til av denne legen og kjeftet på, hvor slutt samtalen vår endte opp med ordentlig stygge kommentarer til hva som egentlig feilte meg.

Eneste positivet med heile opplevelsen var sykepleier som sitter i resepsjonen, hun var den eneste som stod å trøstet mine tårer når jeg kom ut.

Helt elendig lege

Lege: Tore Sandanger Skrevet

Han er trangsynt, forutinntatt, trekker forhastede konklusjoner, undersøker ikke i det hele tatt og helt elendig til å diagnostisere. Han er heller ikke spesielt praktisk anlagt. I tillegg er han litt uhøflig. Resepsjonisten som jobber for han er hyggelig. Lokalet han jobber på er pent.

Bestemt

Lege: Tore Sandanger Skrevet

Har forsøkt gastroskopi på Aleris uten hell og fikk anbefalt Asker endoskopikl. av fastlege. Samtale og informasjon i forkant var utmerket. Fikk beroligende sprøyte og undersøkelsen skulle påbegynnes. Jeg rakk vel knapt å få skopet i nærheten av svelget før jeg vred på hodet og følte ubehag. Dermed ble u.s avbrutt og jeg fikk ingen ny sjanse til å prøve på nytt. Ba om at jeg ville forsøke på nytt, men legen var bestemt og klar på at det var nytteløst. Tok av sine handsker og gikk. Jeg gikk, sløv etter sprøyten, skuffet og slukøret ut. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det ikke ble gjort et forsøk til, og hadde ønsket at de hadde sagt det før undersøkelsen startet, at " du får kun ett forsøk". Kanskje det ikke hadde hjulpet i mitt tilfelle, men jeg hadde ihvertfall gjort et iherdig forsøk da. Ble veldig lei meg!

Dyktig og inkluderende

Lege: Tore Sandanger Skrevet

Blir møtt av hyggelig personale i resepsjonen. Vel inne og "avkledd" blir man tatt på alvor , lyttet til og beroliget. Får god informasjon før, under og etter undersøkelsen som utføres på høyt faglig nivå (har noe å sammenlikne med). Rask tilbakemelding til fastlege.

Svært godt fornøyd

Lege: Tore Sandanger Skrevet

Jeg er svært godt fornøyd med Asker endoskopiklinikk. Selvfølgelig mest med doktor Sandanger, men resten av personalet fortjener også ros.

Jeg fikk god informasjon, både i forkant og underveis. Spesielt fornøyd var jeg med at de tok min redsel for en ubehagelig undersøkelse på alvor. Legen var klar og tydelig på videre fremdrift. Han ga tydelige svar som samtidig virket beroligende. Diagnosen var rett og behandlingen virket ;-)

Den gang jeg var der, var det praktisk talt ingen ventetid. Har forstått at klinikken nå er offentlig, dermed kan jeg ikke stå inne for hvordan ventetidene er nå.